لینک های دسترسی

Breaking News

ایران و امریکا تبادلۀ زندانیان را تایید کردند


ژیو وانگ (وسط) به جرم "جاسوسی" در ایران به ده سال زندان محکوم شده بود
ژیو وانگ (وسط) به جرم "جاسوسی" در ایران به ده سال زندان محکوم شده بود

وزیر خارجۀ ایران اعلام کرده که ژیو وانگ، یک زندانی امریکایی چینی تبار، با مسعود سلیمانی، یک دانشمند ایرانی که در امریکا زندانی بود، تبادله می‌شوند.

آقای وانگ به جرم "جاسوسی" در ایران به ۱۰ سال زندان محکوم شده بود و آقای سلیمانی نیز به اتهام نقض تعزیرات تجارتی علیه ایران، در بازداشت امریکا بسر می‌برد.

محمد جواد ظریف، وزیر خارجه ایران در صفحۀ تویتر خود نوشته است: "خوشحالم که پروفیسور مسعود سلیمانی و آقای ژیو وانگ بزودی به خانواده‌هایشان خواهند پیوست."

آقای ظریف افزوده: "از همه جناح‌های که در این روند دخیل بودند، به ویژه از دولت سویس سپاسگزاری می‌کنم."

دونالد ترمپ، رییس جمهور ایالات متحده امریکا نیز این رویداد را تایید کرده است. آقای ترمپ در تویتر خود در مورد ژیو وانگ نوشت: "او در حال بازگشت به ایالات متحده است."

آقای ترمپ افزود: "آقای وانگ از آگست سال ۲۰۱۶ تا حالا به بهانۀ جاسوسی (در ایران) نگهداری می‌شد. ما از همکاران سویسی خود برای همکاری در مذاکرات با ایران برای رهایی آقای وانگ سپاسگزاری می‌کنیم."

از آنجایی که امریکا سفارتی در ایران ندارد، سفارت سویس در تهران معمولا مراقب منافع امریکا در این کشور است. ظرف روزهای اخیر، گزارش‌های تایید ناشدۀ زیادی در مورد پیشرفت در مذاکرات تبادلۀ این زندانیان منتشر شده بود.

تلویزیون دولتی ایران به تازگی گزارش کرده که آقای سلیمانی پس از رهایی، به مقامات ایرانی در سویس تحویل داده شده است.

XS
SM
MD
LG