لینک های دسترسی

Breaking News

مطاف کعبه دوباره باز شد


عربستان سعودی مطاف کعبه را دوباره باز کرد. عربستان سعودی به سلسله‌ تدابیر وقایوی برای جلوگیری شیوع کروناویروس چندی قبل کعبه را بروی زایرین و عمره کنندگان بسته بود.

سلمان بن عبدالعزیز آل سعود، پادشاه عربستان روز شنبه هفتم مارچ (۱۷حوت) امر کرد تا مطاف کعبه دوباره بروی زایرین باز کردد و طواف دوباره شروع شود. مطاف ساحه ای است که از آن برای طواف بدور کعبه استفاده میشود.

عربستان سعودی هفتۀ جاری کعبه و ساحه اطراف آنرا بروی عمره کنندگان بست. ساحۀ صفا ومروه تا حال بسته باقی مانده و حکومت سعودی دربارۀ بازگشایی این ساحات تا حال چیزی نگفته است.

این اقدام سعودی نگرانی ها را در مورد مراسم حج سالانه نیزبوجود آورده است.

حکومت سعودی اجازۀ ادای نماز را در مکه و مدینه برای نمازگذاران داده است ولی مراسم حج عمره را به تعلیق درآورده است.

عربستان سعودی درحالی این تصمیم را گرفت که بیماری کروناویرس که از شهر ووهان چین آغاز گردید به سایر کشور ها سرایت کرده است.

سالانه میلیونها مسلمان از کشورهای مختلف برای ادای مراسم عمره و حج به عربستان سعودی می روند که خطر انتقال کروناویروس را بیشتر می سازد.

بیماری ناشی از کروناویروس در چین آغاز شده و حالا بشمول امریکا در بسیاری از کشورهای جهان سرایت کرده است. بیشتراز ۱۰۰ هزار نفر به آن مبتلا شده و بیشتر از ۳۳۰۰ نفر از اثر ابتلا به این مرض جان باخته اند.

امریکا هم برای مبارزه با کروناویروس ۸.۳ میلیارد دالر را اختصاص داده است. در امریکا تا حال ۱۴ بیمار کروناویروس جان باخته و صد ها نفر دیگر مبتلا شده اند.

XS
SM
MD
LG