لینک های دسترسی

Breaking News

کروناویروس؛ ۳۵ معتاد جبرأ به شفاخانه معتادان بدخشان انتقال داده شدند


کروناویروس؛ ۳۵ معتاد جبرأ به شفاخانه معتادان بدخشان انتقال داده شدند
please wait

No media source currently available

0:00 0:01:24 0:00

​در مرحلهٔ دوم جمع آوری معتادان بی سرپناه در شهر فیض آباد ولایت بدخشان ۳۵ معتاد جبرأ به مراکز ترک اعتیاد انتقال داده شدند.


در مرحلهٔ دوم جمع آوری معتادان بی سرپناه در شهر فیض آباد ولایت بدخشان، ۳۵ معتاد جبرأ به مراکز ترک اعتیاد انتقال داده شدند.

مدیر مبارزه با مواد مخدر فرماندهی پولیس ولایت بدخشان می گوید که این معتادان از بخش های مختلف شهر فیض آباد جمع آوری و برای ترک اعتیاد به شفاخانه انتقال داده شدند.

در همین حال، داکتر نجیب ضیایی، مسوول شفاخانه معتادان بدخشان می گوید که این معتادان برای ۴۵ روز در شفاخانه خواهند ماند تا مراحل ترک اعتیاد را به گونهٔ کامل سپری کنند.

آقای ضیایی گفت "درمان معتادان به گونه دوایی و غیر دوایی صورت می گیرد. برنامه های آموزشی و مشوره دهی نیز شامل روند درمان معتادان است. آنها از سوی روانشناسان مشوره داده می شوند تا چگونه اعتیاد را ترک کنند. تمام امکانات در اختیار شان قرار داده می شود".

با این حال، برخی از معتادان از نحوه برخورد پولیس و انتقال جبری به شفاخانه معتادان شکایت دارند. آنان می گویند که باید برای شان فرصت داده شود تا آماده ترک اعتیاد شوند.

اجمل یکی از این معتادان می گوید "امروز من حاضر نیستم که شفاخانه بروم و پولیس باید مشکل مرا درک کند. اول باید به مشکلات خود رسیده گی کنم و اگر خواست خدا بود برای ترک اعتیاد به شفاخانه خواهم رفت".

در مرحلهٔ اول جمع آوری معتادان بدخشان ۴۰ معتاد از شهر فیض آباد جمع آوری و به مراکز ترک اعتیاد انتقال داده شده بودند.

تاکنون، در مجموع ۷۵ معتاد از شهر فیض آباد جمع آوری شده اند.
XS
SM
MD
LG