لینک های دسترسی

Breaking News

ادامه کمپاین تخریب کشتزارهای کوکنار در بدخشان


ادامه کمپاین تخریب کشتزارهای کوکنار در بدخشان
please wait

No media source currently available

0:00 0:01:34 0:00

در ادامه کمپاین تخریب کشتزارهای کوکنار در ولایت بدخشان، حدود ۲۰۰ جریب زمین در ولسوالی کشم این ولایت از وجود کوکنار پاکسازی شدند.


در ادامه کمپاین تخریب کشت‌زارهای کوکنار در ولایت بدخشان، حدود ۲۰۰ جریب زمین در ولسوالی کشم این ولایت از وجود کوکنار پاک‌سازی شدند.

فرماندهی پولیس ولایت بدخشان می‌گوید که مواد مخدر به یکی از عوامل اصلی ادامه جنگ در افغانستان مبدل شده است و پولیس مصمم است که برنامه محو کوکنار را در این ولایت به گونه کامل تطبیق کند.

نثار احمد جهانگیر، مدیر مبارزه با مواد مخدر فرماندهی پولیس بدخشان گفت "در ولسوالی کشم تخریب مزارع کوکنار را از قریه‌های گندم‌قول آغاز کرده ایم. بعد از آن‌که این قریه‌ها از وجود کوکنار پاک شدند، به ولسوالی‌های تشکان، خاش، درایم و سایر ولسوالی‌هایی که کوکنار کشت شده اند، ‌خواهیم رفت".

با این حال، برخی از دهقانان در ولسوالی کشم می‌گویند که به علت نبود کمک‌های دولتی و حاکمیت فقر و بیکاری ناگزیر اند که کوکنار کشت کنند.

عبدالجلیل، یکی از دهقانانی ولسوالی کشم که پولیس حاصلات کوکنار زمین‌هایش را تخریب کرد، می‌گوید "دوسال است که از روزگار خراب و مشکلات اقتصادی کوکنار کشت می‌کنیم تا روز مان بگذرد. دولت کمک و همکاری نمی‌کند، اگر کوکنار کشت نکنیم زندگی خود را پیش برده نمی‌توانیم. دولت باید مردم قریه‌ها را نادیده نگیرد".

در همین حال، فرمانده پولیس ولسوالی کشم می‌گوید که امسال کشت کوکنار در این ولسوالی کاهش یافته است و اکثر دهقانان گندم، لوبیا و نخود کشت کرده اند.
XS
SM
MD
LG