لینک های دسترسی

Breaking News

اعتراف صحت عامه بامیان به ناتوانی در مبارزه با مواد مخدر


اعتراف صحت عامه بامیان به ناتوانی در مبارزه با مواد مخدر
please wait

No media source currently available

0:00 0:01:25 0:00

ریاست صحت عامه ولایت بامیان می‌گوید که این اداره قادر نیست که به تنهایی با مواد مخدر مبارزه کند.


ریاست صحت عامه ولایت بامیان می‌گوید که این اداره قادر نیست که به تنهایی با مواد مخدر مبارزه کند.

داکتر سید حبیب فاضل، معاون صحت عامه بامیان می‌گوید که برای موثریت مبارزه با مواد مخدر، باید سایر نهادها نیز در این مبارزه سهیم شوند.

به گفتهٔ آقای فاضل نهادهایی مثل پولیس، معارف و حج و اوقاف باید در مبارزه با کشت و قاچاق مواد مخدر و هم‌چنان در افزایش آگاهی عامه دربارهٔ مضرات مواد مخدر سهم بیشتری بگیرند.

آقای فاضل گفت: "اعتیاد یک مرض اجتماعی است. و چند سکتور باید در این بخش کار کنند چون اعتیاد یک مرض اجتماعی است و یک کار جمعی می‌خواهد در این بخش."

آمار دقیقی از شمار معتادان مواد مخدر در ولایت بامیان وجود ندارد. اما بر اساس آمارهای چند سال پیش، حدود ۵۰ هزار مصرف کننده مواد مخدر در این ولایت بسر می‌برند.

مسوولان ریاست صحت عامه ولایت بامیان می‌گویند که برای جلوگیری از افزایش شمار معتادان و کاهش شمار مصرف کنندگان مواد مخدر، باید در زمینه ایجاد شغل و درآمد، کارهای اساسی انجام شوند.

داکتر سید حبیب فاضل می‌گوید: "زمانی ما موفق به درمان معتادان مواد مخدر می‌شویم که برای آنان پس از درمان زمینهٔ کار ایجاد شود صاحب شغل و درآمد شوند. در غیر آنصورت دوباره به مواد مخدر رو میآورند."

ریاست صحت عامه ولایت بامیان می‌گوید که یک رقم درشت آنانی که در مراکز ترک اعتیاد درمان می‌شوند، پس از ترک این مراکز دوباره به مواد مخدر پناه می‌برند و این امر به یک معضل و چالش بزرگ مبدل شده است.
XS
SM
MD
LG