لینک های دسترسی

Breaking News

افزایش علاقمندی زنان معتاد برای درمان در ولایت بلخ


افزایش علاقمندی زنان معتاد برای درمان در ولایت بلخ
please wait

No media source currently available

0:00 0:01:37 0:00

​مسوولان شفاخانه ۵۰ بستر درمان زنان معتاد در شهر مزارشریف مرکز ولایت بلخ می‌گویند که میزان علاقمندی زنان معتاد به درمان رایگان افزایش یافته است.


مسوولان شفاخانه ۵۰ بستر درمان زنان معتاد در شهر مزارشریف مرکز ولایت بلخ می‌گویند که میزان علاقمندی زنان معتاد به درمان رایگان افزایش یافته است.

داکتر وژمه صارم، مسوول شفاخانه ۵۰ بستر درمان زنان معتاد می‌گوید که از آغاز سال ۴۰۰ هجری ـ خورشیدی تاکنون ۳۰۶ زن در این شفاخانه اعتیاد را کنار گذاشته اند.

او گفت: "بیشتر مریضان مراجعه کرده اند و بیشتر بیشتر شان توسط خودمان از ساحه منتقل و زیر درمان قرار گرفته اند و در چهار ماه سال ۱۴۰۰ درحدود ۳۰۶ مریضان را ثبت کردیم و ۹۱ نفر هم شفایاب شده اند."

داکتر صارم می‌افزاید که در شفاخانه ۵۰ بستر درمان زنان معتاد اکثر مریضان به گونه سراپا معاینه شده و زنان معتاد شامل بستر می‌شوند.

او می‌گوید: "کارمندان ما هفته دوبار به ساحه می‌روند و معتادان را به درمان تشویق می‌کنند و اگاهی‌دهی می‌کنند و این کار سبب شده که میزان علاقمندی زنان هم افزایش پیدا کند."

به گفته مسوول شفاخانه ۵۰ بستر درمان زنان معتاد در ولایت بلخ، برخی از زنان بدلیل مشکلات اجتماعی و سنت حاکم بر جامعه به شفاخانه مراجعه نمی‌کنند و کارمندان شفاخانه به این زنان معتاد ذریعه تیلفون مشوره دهی می‌کنند.


XS
SM
MD
LG