لینک های دسترسی

Breaking News

امریکا دارایی‌های بانک مرکزی روسیه را راکد کرد 


بانک مرکزی روسیه
بانک مرکزی روسیه

وزارت مالیه ایالات متحده امروز ۲۸ فبروری (نهم حوت) اعلام کرد که هرگونه داد و ستد با بانک مرکزی روسیه آناً منع است.

در این تحریم جدید، هرگونه دارایی بانک مرکزی روسیه که در ایالات متحده یا توسط شهروندان امریکایی نگهداری می‌شود، صرف نظر از موقعیت آن، راکد شد.

وزارت مالیه امریکا گفته است که این تصمیم را در هماهنگی با متحدین غربی‌اش اتخاذ کرده است.

این اقدام، توانایی روسیه را برای دفاع از رکود بیشتر روبل و استوار نگهداشتن اقتصاد آن کشور، شدیداً محدود می‌سازد.

این درحالی است که کشورهای غربی بر روسیه تعزیرات وضع کرده اند و تاثیرات آن در بازار مالی امروز مشاهده شد؛ ارزش روبل روسی به پایین‌ترین سطح، ۲۰ در صد کاهش، رسیده و بانک مرکزی این کشور نرخ سود را از ۱۰ به ۲۰ در صد افزایش داد. نرخ یک دالر امریکایی امروز در بازار‌های روسیه به ۱۰۰ روبل رسید.

بانک مرکزی روسیه دلیل این افزایش را تغییر شدید وضعیت اقتصادی در این کشور عنوان کرده است.

هدف تعزیرات غربی بر سکتور مالی روسیه، تغییر محاسبهٔ ولادیمیرپوتین، رییس جمهور روسیه از تهاجم بر اوکراین است.

کشورهای غربی هفتهٔ گذشته دسترسی بانک‌های روسی به سیستم سویفت‌ را قطع کردند؛ سیستمی که از آن برای داد و ستد تجارت بین المللی استفاده می‌شود.

این کشورها، دارایی‌های بانک مرکزی روسیه را در بیرون از این کشور نیز منجمد کرده و مسکو را از دسترسی به این پول‌ها در حالات اضطراری محروم کرده اند.

بانک مرکزی اروپایی امروز هشدار داد که بانک دولتی روسیه که در شماری از کشورهای اروپایی خدمات مالی و بانکی فراهم می‌کند، با ورشکستگی مواجه شده است.

ایالات متحده و کشورهای اروپایی از قبل به روسیه هشدار داده بودند که اگر در مقابل اوکراین دست به اقدام نظامی بزند با تعزیرات شدید اقتصادی مواجه خواهد شد.

این کشورها، به شمول ولادیمیر پوتین، رییس جمهور روسیه، بر شماری از مقامات و تاسیسات مالی این کشور نیز تعزیرات وضع کرده اند.

XS
SM
MD
LG