لینک های دسترسی

Breaking News

صدر اعظم پاکستان به جامعهٔ‌جهانی: با سیلاب‌زدگان افغانستان کمک کنید


پس از آن که سیلاب‌های اخیر در افغانستان جان حداقل ۲۲ نفر را گرفت، ۴۰ نفر را زخمی کرد و صدها منزل مسکونی را تخریب کرد، صدر اعظم پاکستان از جامعهٔ بین المللی خواست تا با مردم این کشور کمک کند.

شهباز شریف، صدر اعظم پاکستان، در یک تویت ضمن این که از جامعهٔ بین المللی خواستار کمک شده گفته است که کشورش نیز به "برادران و خواهران افغان" کمک خواهد کرد.

صدر اعظم پاکستان نوشته است که تلفات و خسارات ناشی از این سیلاب‌ها "عمیقاً اندوهگین" است.

این در حالی است که در اواسط ماه گذشته، نظامیان پاکستانی، ولسوالی سپیرۀ ولایت خوست را بمباردمان کردند که در نتیجۀ آن، ۴۱ نفر کشته و ۲۲ تن دیگر زخمی شدند...بیشتر بخوانید

مقامات حکومت طالبان نیز گفته اند که از سازمان‌های خیریهٔ بین المللی برای رسیدگی به سیلاب‌زدگان خواستار کمک خواهند شد.

حسیب الله شیخانی، رییس اطلاعات ادارهٔ ملی رسیدگی به حوادث حکومت طالبان، گفت که در حد اقل ۱۲ ولایت افغانستان سیلاب جاری شده، اما ولایت‌های بادغیس، فاریاب و بغلان بیشتر متاثر شده اند.

آقای شیخانی افزود که این سیلاب‌ها ۵۰۰ منزل مسکونی را ویران کرده، ۲۰۰۰ منزل دیگر را خسارمند ساخته، جان ۳۰۰ رس مواشی را گرفته و در حدود ۳۰۰۰ هکتار زمین زراعتی را آسیب رسانیده است.

او اضافه کرد که کمیتهٔ بین المللی صلیب سرخ کمک‌ فراهم کرده و مقامات طالبان از سایر سازمان‌های بین المللی نیز خواستار کمک خواهند شد.

این در حالی است که جامعهٔ بین المللی روی این موضوع تمرکز دارد که چگونه با افغان‌ها کمک فراهم کند که سود آن به طالبان نرسد.

در تهیهٔ این مطلب از گزارش رویترز استفاده شده است.

XS
SM
MD
LG