لینک های دسترسی

Breaking News

سیلاب‌ها در افغانستان دست‌کم ۲۰ کشته برجا گذاشت


عکس: آرشیف
عکس: آرشیف

مقام‌های طالبان می‌گویند که سرازیر شدن سیلاب‌ها در ۱۰ ولایت افغانستان سبب کشته شدن حد اقل ۲۰ نفر و زخمی شدن ۳۰ نفر دیگر شده است.

مولوی شرف‌الدین مسلم، معین وزارت دولت در امور رسیدگی به حوادث طبیعی حکومت طالبان روز چهارشنبه چهارم می (۱۴ ثور) به خبرنگاران گفت که تا اکنون از ناپدید بودن دونفر نیز گزارش شده است.

آقای مسلم همچنین گفت که در این سیلاب‌ها، ده‌ها رس مواشی تلف شده و صدها هکتار زمین زراعتی از بین رفته است. او همچنان گفت که در این سیلاب‌ها، حدود ۱۰۰ خانه مسکونی تخریب شده است.

این مقام طالبان علاوه کرد که بیشتر این سیلاب‌ها، در ولایت‌های بدخشان، هرات، هلمند، بادغیس، تخار، فاریاب، پروان، میدان وردک و کندز در اثر بارندگی‌های شدید سرازیر زیر شده است.

او تاکید کرد که این آمار ابتدایی است و احتمال افزایش تلفات ناشی از سرازیر شدن سیلاب‌ها در افغانستان وجود دارد.

بر اساس معلومات وزارت دولت در امور رسیدگی به حوادث طبیعی گروه‌های نجات به محل حوادث رفته اند و تلاش‌ها برای نجات بیشتر آسیب‌دیدگان جریان دارد.

در این حال، خبرگزاری دولتی باختر گزارش داده است که در نتیجۀ سرازیر شدن سیلاب‌ها در ولسوالی شینواری ولایت پروان، دو نفر جان باخته و سه تن دیگر زخمی شده اند.

همچنین این رسانه‌ای دولتی گزارش داده است که در یک رویداد مشابۀ دیگر در ولسوالی دهنۀ غوری ولایت بغلان، پنج نفر جان باخته اند.

این در حالی است که روز گذشته ریاست هواشناسی افغانستان از احتمال بارندگی شدید، همراه با "رعد و برق، تندباد و سیلاب‌های آنی" در ۲۸ ولایت این کشور خبر داد.

این ریاست افزود که ولایات بادغیس، غور، فاریاب، جوزجان، سرپل، بلخ، سمنگان، بغلان، تخار، کندز، بدخشان، بامیان، دایکندی، غزنی، میدان وردک، پروان، پنجشیر، کاپیسا، نورستان، کنر، ننگرهار، لغمان، کابل، لوگر، پکتیا، پکتیکا و خوست شاهد بارندگی شدید و سیلاب‌ها خواهند بود.

ریاست هواشناسی افغانستان مقدار بارندگی در نقاط مخلتف افغانستان را بین ۲۰ تا ۶۰ ملی‌متر پیشبینی کرده است.

XS
SM
MD
LG