لینک های دسترسی

Breaking News

افغانستان در سلسلهٔ بازی های ۵۰ اووره زمبابوی را شکست داد و ۳۰ امتیاز حاصل کرد 


تيم ملی کرکت افغانستان در سلسلهٔ بازی‌های ۵۰ اووره برای راه‌یابی به جام جهانی سال ۲۰۲۳، در سه رقابت پی در پی تیم ملی زمبابوی را شکست داد و ۳۰ امتیاز حاصل کرد.

در بازی امروز نهم جون (۱۹ جوزا) کپتان تیم ملی افغانستان پس از آن که قرعه را برد، تیم زمبابوی را به بیتنگ دعوت کرد.

تمامی بازیکنان تیم زمبابوی پیش از این که از میدان حذف شوند، فقط ۱۳۵ دوش انجام دادند و برای افغانستان هدف ١٣٦دوش را تعیین کردند که در همچو بازی‌ها هدف اندک پنداشته می‌شود.

در بخش بالنگ، راشد خان توانست سه بازیکن و محمد نبی و فضل الحق فاروقی توانستند هر کدام دو بازیکن تیم حریف را از میدان حذف کنند.

با وجود آن که بازیکنان افغان نیز در آغاز بازی با مشکل مواجه شدند، اما سپس حشمت الله شهیدی و محمد نبی با کارگردگی خوب تیم افغانستان را به سوی پیروزی کشانیدند.

حشمت الله شهیدی با کسب ۳۸ امتیاز از میدان حذف شد اما محمد نبی با همراهی راشد خان در اوور ۳۸ام هدف تعیین شده را تکمیل کرد.

افغانستان پس از پیروزی امروز ۱۰ امتیاز دیگر نیز کسب کرد و مجموع امتیازات این تیم به ۱۰۰ رسید و اکنون در جایگاه دوم سوپرلیگ جام جهانی سال ۲۰۲۳ قرار گرفته است.اما این جایگاه به دلیل این که سایر تیم‌ها نیز درگیر رقابت استند، ثابت نیست و نظر به برد و باخت آنان تغییر می‌کند.

از میان ۱۲ تیمی که عضویت کامل شورای بین المللی کرکت را دارد، فقط هشت تیم برتر به جام جهانی بازی‌های ۵۰ اووره سال ۲۰۲۳ به میزبانی هند به گونهٔ مستقیم راه می‌یابند و متباقی تیم‌ها باید از مسیر رقابت‌های راه‌یابی، جایگاه شان را در این جام ثابت کنند.

پس از رقابت های ۵۰ اووره، سه رقابت بازی های ۲۰ اوورۀ نیز میان افغانستان و زمبابوی برگزار خواهد شد.

XS
SM
MD
LG