لینک های دسترسی

Breaking News

مشکلات اقتصادی سبب افزایش کار کودکان در جهان شده است - گزارش


ملل متحد گفته است که در حال حاضر ۱۰ میلیون کودک افغان برای زنده ماندن به کمک‌های فوری نیاز دارند.
ملل متحد گفته است که در حال حاضر ۱۰ میلیون کودک افغان برای زنده ماندن به کمک‌های فوری نیاز دارند.

وزارت خارجۀ ایالات متحده با نشر اعلامیه‌ای گفته است که مشکلات ناشی از همه‌گیری کووید۱۹ سبب شده است که شمار بیشتر کودکان در جهان مجبور به کار شوند.

در این اعلامیه که به مناسبت روز جهانی مبارزه علیه کار کودکان (۱۲ جون) نشر شده، آمده است که ایالات متحده با تمویل پروژه‌های مختلف در سرتاسر جهان برای محو کار کودکان، تعهد خود را برای تلاش در زمینۀ مبارزه با کار کودکان و حفاظت از آنان تجدید می‌کند.

وزارت خارجۀ امریکا گفته است: "بدبختانه، انسداد مکاتب و وخامت اوضاع صحی و اقتصادی در جریان همه‌گیری کووید۱۹ شمار بیشتر کودکان را مجبور به کار کرده است. شمار زیاد آنان هنوز هم مکتب نمی‌روند. بر ما است تا از آنان حراست کنیم."

سازمان ملل متحد به مناسبت روز جهانی مبارزه علیه کار کودکان، خواستار سرمایه‌گذاری بیشتر بر سیستم‌های حفاظت اجتماعی و ایجاد زمینه های قوی برای حراست از کودکان شده است.

این سازمان گفته است که تا پیش از همه‌گیری کووید۱۹ حدود ۵۳.۱ درصد جمعیت جهان –کم و بیش ۴.۱ میلیارد نفر- از امکانات و مزایای حفاظت اجتماعی برخوردار نبودند. کودکان به گونۀ ویژه از این امکانات بی‌بهره مانده و نزدیک به ۷۵درصد کودکان -۱.۵ میلیارد کودک – از هیچ گونه حفاظت اجتماعی برخوردار نیستند.

بر اساس آمار سازمان ملل متحد، در حال حاضر حدود ۱۶۰ میلیون کودک در سرتاسر جهان سرگرم کار اند که برخی از این کودکان فقط پنج سال عمر دارند. ملل متحد گفته است که کار کودکان سبب می‌شود که رشد فزیکی، روانی، اجتماعی و آموزشی آنان متاثر شود.

افریقا و حوزۀ آسیا-اقیانوس آرام به ترتیب در ردۀ نخست و دوم مناطقی قرار دارند که کار کودکان در آن شایع بوده و بر اساس آمار ملل متحد ۹۰ درصد کودکان کارگر در جهان، تنها در این دو منطقه زیست دارند.

سازمان ملل متحد و سایر نهادهای بین‌المللی حفاظت از کودکان گفته اند که پس از مسلط شدن طالبان بر افغانستان و بحران اقتصادی در آن کشور، شمار بیشتر کودکان افغان مجبور به کار شده اند.

ملل متحد گفته است که در حال حاضر ۱۰ میلیون کودک افغان برای زنده ماندن به کمک‌های فوری نیاز دارند.

XS
SM
MD
LG