لینک های دسترسی

Breaking News

تلاش کمیسیون اروپا برای نامزدی اوکراین به عضویت اتحادیه اروپا


کمیسیون اروپا روز جمعه ۱۷ جون (۲۷ جوزا) پیشنهاد کرد که اتحادیۀ اروپا اوکراین را برای پیوستن به این اتحادیه نامزد کند.

اورسولا فون در لاین، رییس کمیسیون اتحادیه اروپا، گفت که اوکراین به وضوح آرزو و عزم این کشور را برای عمل کردن به ارزش ها و معیارهای اروپایی نشان داده است.

خانم در لاین​ گفت: "با توجه به گسترش جنگ در کشور نمی توان به همه چیز دست یافت. اما با وجود آن می توانیم به بسیاری مشکلات رسیدگی کنیم. بنابر این، برای نتیجه گیری در مورد اوکراین، ما یک پیام روشن داریم و آن این است که بلی از اوکراین به عنوان یک کشور نامزد به اتحادیۀ اروپا باید استقبال شود. این براساس این درک است که کارهای خوبی انجام شده است، اما کارهای مهمی نیز باید انجام شود. کل فرآیند مبتنی بر شایستگی است."

تصمیم کمیسیون اروپا، راه را برای رهبران کشورهای عضو اتحادیۀ اروپا هموار می سازد تا در نشست هفته آینده در بروکسل، پایتخت بلجیم، موضوع کاندید شدن اوکراین برای عضویت در اتحادیۀ اروپا را تحت بررسی قرار دهند، اقدامی که می تواند باعث تقویت روحیۀ کیف در جنگ علیه تهاجم روسیه شود.

یک روز قبل نیز رهبران کشورهای آلمان، فرانسه و ایتالیا که در گذشته از سوی کیف به دلیل حمایت کندشان مورد انتقاد قرار گرفته بودند، از این کشور بازدید کرده و از تلاش اوکراین برای پیوستن به اتحادیهٔ اروپا حمایت کردند.

XS
SM
MD
LG