لینک های دسترسی

Breaking News

چرا قیمت‌ املاک در امریکا افزایش یافته است؟


کارشناسان صنعت فروش املاک در ایالات متحده امریکا می گویند که پس از همه گیری کروناویروس بازار خرید و فروش خانه‌ها در این کشور رونق یافته است. بر اساس معلومات زیلو (zillow) یک شرکت تجارتی رهنمای معاملات در ایالات متحده، قیمت خانه‌ها در مقایسه با دو سال گذشته نزدیک به ۳۰ در صد افزایش یافته است.

شرکت رهنمای معاملات زیلو گفته است که از زمان آغاز همه‌گیری کروناویروس در ماه جنوری سال ۲۰۲۰، قیمت خانه ها در امریکا ۳۰ در صد افزایش یافته است. با این هم، بسیاری از مالکان تمایل به فروش خانه هایشان ندارند.

جین فیر ودر، فروشنده املاک،می‌گوید که در جریان همه‌گیری کروناویروس و به دلیل هراس از مصاب شدن به آن، مردم از ثبت کردن خانه هایشان برای فروش دلهره داشتند: "بنابراین فهرست فروشات کاهش یافت. ولی قشر جوان به دنبال خرید خانه بود، زیرا در جریان همه‌گیری آن‌ها نیاز به دفتر داشتند تا از خانه هایشان کار کنند. به این دلیل تمایل برای خرید خانه زیاد بود."

این در حالی است که مالکان خانه می‌خواهند منازل‌‌شان را با خواسته ها و طرح‌های جدید آراسته کنند.

ویلما باورز، معاون رییس شرکت طراحی باورز، می‌گوید که در جریان همه گیری‌کروناویروس شاهد دو نوع فرمایشات عمده بود: "یکی داشتن فضای سرگرم کننده خارج از منزل و دیگر جای برای دفتر در خانه."

با آنهم در جریان تورم پولی و افزایش نرخ‌ها، فیصدی سود قرضه‌ها بیش از دوبرابر شده است، امری که سبب شده تا قیمت خانه‌ها اندکی کاهش بیاید و بازار خرید و فروش نیز در مقایسه با چند ماه گذشته اندکی کند شود.

در زمان اوج شیوع کروناویروس، اکثریت دفاتر از کارمندان شان خواستند تا از منازل شان کار کنند. بر اساس معلومات شرکت مدیریت املاک تجارتی "کیستل سسیتم" از ماه جون به این سو فقط ۴۴ در صد کارمندان به محل وظیفه خویش برگشته اند.

جید دونوهیو، معاون شرکت انکشافی دونوهیو، می‌گوید که به عوض ساختن دفاتر در خانه‌ها، تقاضا برای اپارتمان‌های رهایشی بیشتر شده است.

شرکت ساختمانی "هایلند سکیور" در ایالت ویرجینیا هم اکنون دو بلاک اپارتمان های رهایشی را خارج از حومه واشنگتن اعمار نموده است و در حال اعمار چهار ساختمان دیگر میباشد.

رابرت سلدن، رییس اجراییوی این شرکت ساختمانی، گفته است که تمامی این اپارتمان های تازه اعمار شده به طور قانونی امکان بود و باش و استفاده برای کار را دارد. اما برخی ها به این باور اند که مردم در نهایت به دفاتر خویش بر خواهند گشت.

در حال حاضر، شماری از شرکت‌ها و ادارات دولتی از کارمندان شان خواسته اند تا حد اقل هفتهٔ یک روز برای انجام کار به دفاتر شان بروند.

XS
SM
MD
LG