لینک های دسترسی

Breaking News

کرن دکر منحیث شارژدافیر جدید امریکا برای افغانستان گماشته شد


کرن دکر
کرن دکر

ایان مک‌کری، شارژدافیر ایالات متحده در افغانستان می‌گوید که ماموریت او در هفتۀ جاری به پایان می‌رسد و کرن دیکر، منحیث شارژدافیر جدید امریکا برای افغانستان به کار آغاز خواهد کرد.

پس از تسلط دوبارۀ طالبان بر افغانستان، آقای مک‌کری به عنوان شارژدافیر سفارت ایالات متحده امریکا ماموریت‌اش را از قطر پیش می‌برد.

ماموریت آقای مک‌کری در حالی به پایان می‌رسد که در پانزدهم ماه اگست، یک سال از مسلط شدن طالبان بر افغانستان سپری می‌شود، اما هنوز هیچ کشوری حکومت این گروه را به رسمیت نشناخته است.

شارژدافیر ایالات متحده امریکا به افغانستان شب گذشته، ۳۱ جولای (نهم اسد) در صفحه تویترش پایان ماموریت‌اش را تایید کرده و نوشته است که اگر طالبان می‌خواهند مورد پذیرش جامعه جهانی قرار گیرند، باید به حقوق بشر احترام بگذارند.

او نگاشته است: "همه ما با هم پیام روشنی داده ایم: "اگر طالبان امیدوار اند جامعه جهانی آنها را بپذیرد، باید نظریات همه افغان‌ها را بشنوند و به حقوق بشر احترام بگذارند."

ایجاد حکومت فراگیر، احترام به حقوق بشر، حقوق آموزش و کار زنان و دختران و آزادی‌های مدنی از جمله آزادی بیان، خواست‌های اصلی جامعه جهانی از طالبان است.

هم‌زمان آقای مک‌کری گفته است که با گزینش کرن دیکر، تعهدات کشورش به مردم افغانستان تغییر نخواهد کرد.

او افزوده که خانم دیکر از مدتی زیاد دوست افغانستان بوده است و به گفتهٔ وی، برای حفظ منافع ایالات متحده و حمایت از مردم افغانستان، به طور خستگی ناپذیر و موثر تلاش خواهد کرد.

خانم دیکر که دیپلومات ارشد وزارت خارجه ایالات متحده است، در بخش مدیریت منازعه و بحران تخصص دارد.

او در حال حاضر عملیات پروسه تخلیه و اسکان مجدد افغان‌ها (CARE) را رهبری می‌کند و از سال ۲۰۱۸ تا ۲۰۲۰ معاون سفارت ایالات متحده در کابل بود.

علاوه بر این، او در قندهار، غزنی و شرق افغانستان نیز کار کرده است.

XS
SM
MD
LG