لینک های دسترسی

Breaking News

دسترسی آسان به مخدرات سبب افزایش معتادان شده است - معتاد


معتاد
معتاد

شماری از معتادان در ولایت بدخشان می‌گویند که دسترسی آسان و ساده به مواد مخدر موجب شده تا شمار معتادان افزایش پیدا کند.

فریدون یکی از معتادان مواد مخدر می‌گوید که همنشینی با دوستان معتاد موجب شده تا او با آنان مواد مخدر استعمال کند و معتاد شود.

این مرد ۴۰ ساله که در شهر فیض آباد مرکز ولایت بدخشان زندگی می‌کند، دسترسی آسان معتادان به مواد مخدر را نیز یکی از دلایل افزایش معتادن می‌داند. او گفت:" از همین شهر، همین معتادان را پیسه می‌دهیم و همین ها از هرجای می‌گیرند برای ما می دهند.

فریدون که پدر هشت فرزند، پنج پسر و سه دختر است، با ندامت از وضعیت خود از دلتنگی برای دیدار اعضای خانواده‌اش شکوه دارد. او که علاقه‌مند ترک اعتیاد است به صدای امریکا گفت: "سابق رانندگی می‌کردم اما حالا بیکار است."

او با شریک ساختن تجربه‌اش از جوانان می‌خواهد تا با استعمال مواد مخدر زندگی خود و اعضای خانواده‌شان را به تباهی نکشند. او گفت: "پیام من به مردم همین است که از این دوری کنند بسیار کثیف است."

هرچند آمار دقیق مبتلایان به مواد مخدر در ولایت بدخشان روشن نیست، اما آمار غیر رسمی نشان می‌دهد که میان ۳۵ هزار تا ۴۰ هزار معتاد در این ولایت وجود دارد.

با اینکه کارزار جمع آوری معتادان از داخل شهر فیض آباد مرکز این ولایت آغاز شده، اما باشندگان این شهر می‌گویند که برای ریشه‌کن کردن اعتیاد به مواد مخدر باید جلوی دسترسی آسان به مواد مخدر و فروش آن گرفته شود.

XS
SM
MD
LG