لینک های دسترسی

Breaking News

بازداشت بیش از ۵۰ قاچاقبر مواد مخدر در ولایت تخار


عکس: آرشیف
عکس: آرشیف

مدیریت مبارزه با مواد مخدر حکومت طالبان در ولایت تخار می‌گوید که در هشت ماه گذشته حدود ۵۰ قاچاقبر مواد مخدر را بازداشت کرده که در میان شان شش قاچاقچی بزرگ نیز شامل بوده اند.

عبدالبصیر، مدیر مبارزه با مواد مخدر ولایت تخار در گفتگو با صدای امریکا گفت که آنان در یک سال گذشته مانع فعالیت قاچاقچیان بزرگ و متوسط مواد مخدر در سطح این ولایت شده اند.

به گفته او تمرکز بیشتر قاچاقچیان بزرگ مواد مخدر در ولایت تخار در ماورای کوکچه منطقه مرزی با تاجیکستان است تا مواد را به آنسوی مرز انتقال دهند.

او گفت که مدیریت مبارزه با مواد مخدر در عملیات خاصی قاچاقچیان مشهور به نام های ملا غنی و حاجی عالم را از ساحۀ ماورای کوکچه بازداشت کرده اند.

مدیر مبارزه با مواد مخدر ولایت تخار افزود:"در طی هشت ماه گذشته ۳۸ قضیه گرفتاری داریم که شامل هیرویین، تریاک، چرس، تابلیت کا، شراب و مجموع موادی است که معتادان از آن استفاده می کنند. تقریباً شش قضیه در مرکز داریم که شش قاچاقبر مشهور را گرفتیم و به مرکز انتقال دادیم. آنان قاچاقچی شیشه، تابلیت کا و هیرویین بودند. باقی قاچاقبران را به سارنوالی ولایت تخار انتقال دادیم که در میان شان خرده فروشان نیز شامل هستند."



به گفتهٔ آقای عبدالبصیر در ۱۶ ولسوالی ولایت تخار قاچاقچیان بزرگ و کوچک فعالیت داشتند که در ماه‌های گذشته جلو بیشتر آنان گرفته شده است.

او به صدای امریکا گفت:"قبل از فرمان یگان چیزی منتقل می‌شد و بعد از فرمان همه چیز محو شده است. بعد از فرمان هیچ کسی را اجازه ندادیم که در ولسوالی‌ها خشخاش کشت کنند."

معینیت مبارزه با مواد مخدر وزارت داخله حکومت طالبان چندی پیش گفته بود که نیروهای ویژه را برای مبارزه با مواد مخدر ایجاد کرده است که در کنار نیروهای پولیس توانسته است نزدیک به ۱۸۰۰ نفر را به اتهام فروش مواد مخدر و مشروبات الکولی بازداشت کنند و پرونده های آنان را به نهاد های عدلی و قضایی فرستاده اند.

عبدالحق آخند زاده، معین مبارزه با مواد مخدر حکومت طالبان شمار نیروهای ویژهٔ مبارزه با مواد مخدر را ۷۰۰ تن اعلام کرد که ۵۰۰ تن آنان در کابل و ۲۰۰ تن دیگر شان در زون های مختلف جابجا شده اند.

بر بنیاد گزارش‌ها قاچاقچیان در شمال و شمال شرق افغانستان بیشتر از همین مسیر برای انتقال مواد مخدر به تاجیکستان و از آنجا به سایر کشورهای آسیای میانه و کشور غربی استفاده می‌کنند.

XS
SM
MD
LG