لینک های دسترسی

Breaking News

بازداشت ۲۹ قاچاقبر مواد مخدر در ولایت بلخ


مسوولان امنیتی حکومت طالبان در ولایت بلخ می‌گویند که ۲۹ قاچاقبر و فروشندۀ مواد مخدر را در جریان سه هفتۀ گذشته بازداشت کرده و ده‌ها کیلوگرام مواد مخدر از نزد آنان به دست آمده است.

محمد آصف وزیری، سخنگوی قوماندانی امنیه ولایت بلخ می‌گوید که کارمندان مدیریت مبارزه با مواد مخدر آن ولایت در جریان۲۰ روز گذشته توانسته اند که در ۲۲ مورد مرتبط به قاچاق و فروش مخدرات این افراد را بازداشت کنندږ او افزود که از نزد افراد بازداشت شده ۴۹ کیلوگرام چرس و هیرویین نیز به دست آمده است.

سخنگوی قوماندانی امنیه بلخ به صدای امریکا گفت: "افراد گرفتار شده می‌خواستند که این مواد را از ولسوالی‌‌های بلخ جمع آوری و به سایر ولایت‌ها انتقال دهند. همچنان این افراد در تلاش قاچاق مواد به کشور همسایه اوزبیکستان بودند.

سخنگوی قوماندانی امنیۀ ولایت بلخ گفت که تحقیقات ابتدایی از نزد این افراد صورت گرفته و دوسیه های شان به هدف طی مراحل بعدی به اداره سارنوالی ولایت بلخ فرستاده شده است.

او ضمن تاکید بر مبارزه دوامدار در برابر کشت، تولید و قاچاق مواد مخدر، هشدار داد که در هر شرایطی به قاچاقچیان اجازه انتقال این مواد را به کشورهای دیگر نخواهند داد.

ولایت بلخ با کشور اوزبیکستان مرز دارد و به گفتۀ مسوولان در شمال افغانستان، قاچاقبران کوشش می‌کنند که از این مسیر مواد مخدر را به بازارهای آسیای میانه برسانند.

XS
SM
MD
LG