لینک های دسترسی

Breaking News

مقامات کانادایی: صدها افغان دیگر به آن کشور منتقل شدند


وزارت امور پناهندگان دولت کانادا از انتقال صدها پناهجوی افغان از پاکستان به آن کشور خبر داده است.

شان فریزر، وزیر امور پناهندگان کانادا روز چهارشنبه ۱۹ اکتوبر (۲۷ میزان) در صفحه تویتر خود نوشت که ۳۱۱ پناهجوی افغان و خانواده هایشان صبح دیروز با یک پرواز ویژه وارد کانادا شدند.

به گفتۀ آقای فریزر، افراد یاد شده شامل اعضای خانواده مترجمان افغان و همچنین کسانی بودند که در طول ماموریت نظامیان کانادا در افغانستان، با آنها همکاری داشتند.

بر اساس معلومات ادارۀ امور پناهندگان کانادا، با این پناهجویان افغان، ۲۱هزار و ۳۰۵ پناهجوی افغان پس از اگست ۲۰۲۱ میلادی وارد این کشور شده اند.

مقام‌های کانادایی گفته اند که در میان این مهاجرین انتقال شده، کسانی استند که در ۲۰ سال اخیر، با نیروهای کانادایی و نهادهای مربوط به آن کشور در افغانستان کار کرده‌اند.

کانادا تعهد کرده است که برای حد اقل ۴۰هزار شهروند افغانستان زمینه اسکان را در آن کشور فراهم خواهد کرد. اما وزیر امور مهاجرین کانادا در صفحۀ تویترش نگاشته که هنوز کارهای زیادی باید انجام شود، اما می‌گوید که کشورش روی اسکان ۴۰هزار پناهجوی افغان کار می‌کند که یکی از بزرگترین تعهدات در جهان است.

بر اساس این فیصله، دولت کانادا تصمیم گرفته است که پنج‌هزار نفر به شمول ترجمانان و خانواده هایشان را از طریق برنامه ویژه مهاجرت و بیش از ۱۸هزار افغان دیگر را که در معرض تهدید قرار دارند از طریق برنامه بشردوستانه به این کشور منتقل کند.

ادارۀ امور مهاجرت کانادا بار دیگر تاکید کرده است که این کشور در حال ارزیابی انتقال سایر پناهجویان افغان است که با آنها در افغانستان کار کرده اند.

ادارۀ امور مهاجرت و پناهندگی کانادا نیز گفته است که مهاجران تازه وارد به افزایش نیروی کار کمک کرده و در توسعه اقتصادی این کشور پس از شیوع بیماری کووید۱۹ نقش مهمی خواهند داشت.

از ۱۵ تا ۳۰ اگست سال گذشته حد اقل ۱۲۴هزار نفر از افغانستان تخلیه شدند، اما اکنون این روند متوقف شده و هزاران نفر دیگر در انتظار خروج از افغانستان استند.

این در حالی است که مقامات کانادایی گفته اند که این کشور قاضیان زن افغان و خانواده هایشان را که از آغاز روند تخلیه از افغانستان به سرنوشت نامعلومی در یونان به سر می‌برند، می‌پذیرد.

XS
SM
MD
LG