لینک های دسترسی

Breaking News

پنج شهروند افغان به ضرب چاقو در ترکیه کشته شدند


پولیس ترکیه گفته است که تحقیقات در مورد این رویداد جریان دارد
پولیس ترکیه گفته است که تحقیقات در مورد این رویداد جریان دارد

مقام‌های پولیس ترکیه گفته اند که اجساد پنج شهروند افغانستان را در یک خانه در یک محلۀ شرقی شهر انقره پایتخت آن کشور پیدا کرده اند که به ضرب چاقو کشته شده اند.

خبرگزاری دولتی ترکیه روز پنجشنبه دهم نومبر (۱۹ عقرب) از قول مقام‌های پولیس آن کشور گزارش داده است که پولیس زمانی در جستجوی این پنج نفر برآمد که خانواده‌های آنان با پولیس تماس گرفته و از ناپدید شدن بستگان شان اطلاع دادند.

دپلومات‌های افغان مقیم ترکیه نیز کشته شدن این پنج شهروند افغانستان را تایید کرده اند، اما در مورد هویت آنان جزییات نداده اند.

مقام‌های پولیس ترکیه بدون ارایه جزییات در مورد هویت این شهروندان افغان و نیز زمان دقیق کشته شدن آنان، گفته اند که اجساد برای کالبدشکافی به طب عدلی انتقال یافته و تحقیقات در پیوند با این رویداد آغاز شده است.

بستگان این پنج نفر به رسانه‌های محلی ترکیه گفته اند که کشته شدگان از یک هفته به اینسو با خانواده‌های شان تماس نداشته اند.

تلویزیون "خبرترک" بدون ذکر نام از قول مقام‌های پولیس ترکیه گزارش داده است که این افراد احتمالاً یک هفته پیش کشته شده اند.

رسانه‌های ترکیه گزارش داده اند که این رویداد در محله‌ای به وقوع پیوسته است که محل سکونت شمار زیاد مهاجران افغانستان و سوریه است.

سال گذشته نیز این محلۀ مهاجرنشین شاهد خشونت بود و گروهی از مردان خشمگین ترک به تخریب خانه‌ها و کسب و کار مهاجران سوری پرداختند که در اثر این برخوردها یک نوجوان ترک کشته شد.

احساسات مهاجرستیزانه در ترکیه که یکی از بزرگترین کشورهای میزبان مهاجران در جهان است، رو به افزایش نهاده است و مشکلات اقتصادی موجود در آن کشور این احساسات را شعله‌ورتر می‌کند.

در تهیه این مطلب از گزارش خبرگزاری اسوشیتدپرس استفاده شده است.

XS
SM
MD
LG