لینک های دسترسی

Breaking News

روز تاریخی در جام جهانی فوتبال قطر؛ داوری زنان، وداع آلمان و بلجیم


رقابت های جام جهانی فوتبال قطر، امروز اول دسمبر (دهم قوس) شاهد یک روز بی پیشینه بود. برای نخستین بار در تاریخ این رقابت ها، داوران رقابت میان آلمان و کوستاریکا زنان بودند.

استفانی فراپارت، به عنوان نخستین داور زن در رقابت های فوتبال جام جهانی، بازی میان این دو تیم را داوری کرد.

کارشناسان و مبصرین فوتبال، این پیشرفت را برای "فیفا" یک موفقیت بی پیشینه عنوان کرده می‌گویند که حضور داور های زن برای حکمیت رقابت مردها می تواند پیام واضحی برای آن کشور ها و حکومت هایی باشد که هنوز فکر می‌کنند جای زنان تنها در خانه‌ها است.

پیش از این فراپارت رقابت‌های لیگ قهرمانان اروپا، بازی های مقدماتی جام جهانی و لیگ اول ایتالیا را داوری کرده بود.

برعلاوۀ این داور ۳۸ ساله، دو کمک داور و حکم چهارم این رقابت سرنوشت ساز برای آلمان، همه زنان بودند.

فراپارت در رقابت بدون گول میان تیم های مکسیکو و پولند نیز به عنوان حکم چهارم رقابت حضور یافته بود، اما نخستین بار بود که وارد میدان یک رقابت جام جهانی شد.

وداع آلمان و بلجیم از جام جهانی

برعلاوۀ این رویداد مهم در دنیای فوتبال جهان، تیم آلمان در یک رقابت پر گول، ۴-۲ تیم کوستاریکا را شکست داد اما مساوی با اسپانیا و شکست در برابر جاپان، برایش نهایت پرهزینه تمام شد و با رقابت های جام جهانی وداع گفت.

در گروه E جاپان با یک نتیجۀ کمتر پیشبینی شده تیم اسپانیا را دو مقابل یک از راه برداشت و با کسب شش امتیاز به عنوان تیم اول این گروه راهی دور حذفی شد.

اسپانیا با یک پیروزی پر گول هفت مقابل صفر در برابر کوستاریکا و نتیجۀ یک مقابل یک با آلمان، به خاطر تفاوت گول‌ها به عنوان تیم دوم به دور بعدی صعود کرد.

در رقابت همزمان گروه F که میان تیم های بلجیم – کروشیا و مراکش – کانادا برگزار شده بود، تیم بلجیم از رقابت ها حذف شد و مراکش و کروشیا با چهار امتیاز راهی دور حذفی شدند.

جام جهانی فوتبال قطر از همان آغازین روزهایش با رویدادهای غیر مرتقبه همراه بوده است.

XS
SM
MD
LG