لینک های دسترسی

Breaking News

انفجار در شهر جلال‌آباد ولایت ننگرهار چندین کشته و زخمی برجا گذاشت


عکس: آرشیف
عکس: آرشیف

مقامات طالبان در ولایت ننگرهار می‌گویند که انفجار در چهار راهی "تلاشی" در داخل بازار تبادلهٔ اسعار شهر جلال آباد سبب زخمی شدن شش غیرنظامی شده است.

عبدالبصیر زابلی، سخنگوی طالبان برای قوماندان امنیهٔ ننگرهار امروز ششم دسمبر (۱۵ قوس) با فرستادن پیامی به رسانه‌ها گفت که مواد انفجاری جابجا شده در مارکیت صرافی حوالی دوبجهٔ پس از چاشت منفجر شد.

مقامات امنیتی طالبان گفته اند که بررسی‌های آنان از محل وقوع حادثه جریان دارد و زخمی‌شدگان به شفاخانه ها انتقال یافته اند.

پیش از این، یک شاهد عینی که از ذکر نامش در گزارش خودداری کرد به صدای امریکا گفت که در این انفجار کم از کم ده نفر کشته و زخمی شده اند.

یک منبع دیگر نزدیک به طالبان گفته است که در این انفجار حد اقل ۱۲ نفر زخمی شده اند. اما برخی از منابع مردمی از کشته و زخمی شدن ده‌ها نفر در نتیجهٔ این انفجار خبر داده اند.

پیش از این، مقام‌های امنیتی طالبان در ولایت بلخ گفته بودند که در نتیجۀ یک انفجار در شهر مزار شریف، مرکز این ولایت، هفت نفر کشته و شش نفر دیگر زخمی شده اند.

مسوولیت این حملات را تا حال هیچ گروهی بر عهده نگرفته، اما در گذشته شاخهٔ خراسان گروه داعش مسوولیت حملات مشابه را ادعا کرده است.

XS
SM
MD
LG