لینک های دسترسی

Breaking News

انفجار در مزار شریف هفت کشته و شش زخمی برجا گذاشت


محل انفجار در شهر مزار شریف که در اثر آن دست کم هفت غیرنظامی کشته شدند
محل انفجار در شهر مزار شریف که در اثر آن دست کم هفت غیرنظامی کشته شدند

مقام‌های امنیتی طالبان در ولایت بلخ می‌گویند که در نتیجۀ یک انفجار در شهر مزار شریف، مرکز این ولایت، هفت نفر کشته و شش نفر که دیگر زخمی شده اند.

این انفجار حوالی ساعت ۰۷:۰۰ صبح روز سه‌شنبه ششم دسمبر (۱۵ قوس) به وقت محل در نزدیکی چهاراهی "سیدآباد" از مربوطات حوزۀ سوم امنیتی شهر مزار شریف به وقوع پیوست.

آصف وزیری، سخنگوی قوماندانی امنیۀ طالبان برای این ولایت، در محل رویداد به خبرنگاران گفت که هدف این انفجار موتر مسافربری نوع (۵۸۰) حامل کارمندان ملکی بندر حیرتان بوده که از آنان قربانی گرفته است.

وزیری افزود: "انفجار بالای کارمندان مواد نفتی بندر حیرتان هنگامیکه از خانه به طرف کار می‌رفتند، صورت گرفته است... معلوماتی که حالا از شفاخانه گرفتیم، بدبختانه هفت نفر در این حادثه امروزی به شهادت رسیده که آنها کارمندان مواد نفتی استند."

سخنگوی پولیس طالبان برای بلخ همچنان گفت که تمامی مجروحین این انفجار به شفاخانه‌های نزدیک این رویداد انتقال شده و در حال حاضر تحت درمان قرار دارند.

این مقام امنیتی طالبان افزود که این انفجار ناشی از ماین جاسازی شده در یک "کراچی" بوده که در هنگام عبور موتر حامل کارمندان ملکی بندر حیرتان، انفجار داده شد.

این انفجار در یکی از نقاط مزدحم شهر مزار شریف به وقوع پیوسته که در کنار تلفات انسانی، خسارات زیادی مالی نیز به باشندگان محل به بار آورده است.

محمد طاهر، یکی از شاهدان، به صدای امریکا گفت در این انفجار به چندین موتر زیان وارد شده و شیشه‌های بسیاری از دوکان‌ها و خانه‌های مردم شکسته اند.

طالبان گفته اند که نیروهای آنان به محل رسیده و بررسی‌های آنان در این باره جریان دارد.

تا اکنون مسوولیت این حمله را فرد و یا گروهی بر عهده نگرفته است، اما شاخهٔ خراسان داعش در بیش از یک‌سال گذشته، مسوولیت مرگبارترین حملات به شمول حملات بر مساجد، مکاتب و اماکن عامه را در ولایت‌های مختلف افغانستان از جمله کابل، قندز، بلخ، قندهار، هرات و ننگرهار بر عهده گرفته است.

پس از مسلط شدن مجدد طالبان، مقام‌های این گروه همواره از تامین امنیت سراسری سخن گفته اند، اما در بیش از ۱۵ ماه از تسلط طالبان بر این کشور،‌ ولایت‌های مختلف افغانستان شاهد حملات مرگبار بوده اند.

این در حالی است که در جریان یک هفته گذشته ولایات سمنگان، کابل و ننگرهار شاهد وقوع انفجارات مرگبار بودند که در اثر آن ده‌ها نفر کشته و زخمی شدند.

در تازه‌ترین رویداد، یک انفجار به تاریخ ۳۰ نومبر (نهم قوس) در مدرسۀ دینی به نام "الجهادیه" در شهر ایبک، مرکز ولایت سمنگان، به وقوع پیوست که در اثر آن، ۱۹ نفر کشته و ۲۳ نفر زخمی شدند.

XS
SM
MD
LG