لینک های دسترسی

Breaking News

برازیل از جام جهانی فوتبال قطر حذف شد


نیمار، در رقابت با تیم کروشیا موفق شد ۷۷مین گول را برای تیم ملی برازیل به ثمر برساند، اما با این موفقیت هم نتوانست به دور نیمه نهایی برود.
نیمار، در رقابت با تیم کروشیا موفق شد ۷۷مین گول را برای تیم ملی برازیل به ثمر برساند، اما با این موفقیت هم نتوانست به دور نیمه نهایی برود.

دور یک چهارم رقابت های جام جهانی فوتبال قطر، روز جمعه نهم دسمبر (۱۸ قوس) با رقابت دیدنی میان تیم های برازیل و کروشیا پیگیری شد.

دومینیک لیواکوویچ، دروازه بان تیم کروشیا، بار دیگر ستارۀ میدان بود و با مهار نخستین ضربۀ پنالتی تیم برازیل راه را برای صعود تیم کروشیا، به دور نیمه نهایی جام جهانی هموار ساخت.

لیواکوویچ تنها در ضربات پنالتی برازیلی‌ها را به درد سر نیانداخت بلکه در ۹۰ دقیقۀ بازی، این دروازه بان اروپایی، بار بار، ضربات و حملات "یک به یک" مهاجمین برازیل را مهار کرد.

شگفتی های جام جهانی قطر، به نظر می رسد با توجه به نتیجۀ رقابت برازیل و کروشیا، پایان ناپذیر است و هنوز هم نتایج باور نکردنی را بایست منتظر بود.

کروشیایی ها رقابت دور یک هشتم با جاپان را نیز در ضربات پنالتی برنده شده بودند و لیواکوویچ، بار دیگر ثابت ساخت که دروازه بان به گفتۀ مبصرین فوتبال "پنالی‌گیر هوشیار" است.

شادی بازیکنان تیم کروشیا
شادی بازیکنان تیم کروشیا

نتیجۀ رقابت فوتبال برازیل و کروشیا در ۱۲۰ دقیقۀ بازی به تساوی یک مقابل یک منجر شد. نیمار در دقیقۀ ۱۰۶ بازی نخستین گول تیمش را وارد دروازۀ کروشیا کرد؛ اما در دقیقۀ ۱۱۶ بازی، برونو پتکوویچ، نتیجه را مساوی ساخت. نیمار با این گول به۷۷مین گول تیم ملی‌اش برای برازیل دست یافت که تعداد گول‌هایش با پلی، بهترین گول‌زن تاریخ جهان مساوی شد.

محمد عتیق مصداق، یکی از بازیکنان پیشین فوتبال و از هواداران تیم برازیل، به صدای امریکا گفت: "چشمان اشک آلود نیمار، فوق ستارۀ برازیل گواه این مطلب است که با این شکست تنها خواب قهرمانی زرد پوشان برازیل نیمه تمام نماند بلکه میلیون ها هوادار برازیلی و غیر برازیلی این تیم، شاهد یک نتیجۀ باور نکردنی بودند."

برازیلی ها در ضربات پنالتی از معیار متفاوتی برخوردار بوده اند، اما پنالتی های که روز جمعه توسط بازیکنان این تیم ضربه زده شد "آن معیار برازیلی" را نداشت.

برازیلی ها از چهار پنالتی که ضربه زدند، تنها دو بار توانستند دروازۀ کروشیا را باز کنند. در سال های گذشته و رقابت‌های پسین برازیل، ضربات پنالتی این تیم همواره نقاط بالایی گول را که در ساحۀ گرفت دروازه بان نمی باشد، هدف قرار می داد، اما در رقابت با کروشیا، تقریباً دروازه بان این تیم زاویۀ همۀ ضربات را تشخیص داده بود.

بااینحال، یکی از مدعیان سرسخت جام جهانی فوتبال قطر به کاروان تیم های آلمان، بلجیم و اسپانیا پیوست و اکنون تمام دیده‌ها متوجه آبی پوشان ارجنتاین است که آیا این تیم امریکایی لاتین قادر خواهد شد در مصاف با هالند، برای کسب جام طلایی، سفرش را تا دور نهایی ادامه دهد یا نه.

XS
SM
MD
LG