لینک های دسترسی

Breaking News

داعش: مهاجم دخیل در حمله بر هوتل چینی‌ها در حمله بر میدان هوایی نظامی کابل شامل بود


گروه داعش مسوولیت حملۀ روز گذشته بر میدان هوایی نظامی کابل را بر عهده گرفته و ادعا کرده است که این حمله توسط فردی انجام شد که پیش از این در حمله بر هوتل چینی‌ها در کابل نیز دخیل بود.

وبسایت گروه استخبارات سایت که خبرهای مرتبط به گروه‌های دهشت افگنی را نشر می‌کند، به نقل از اعماق، خبرگزاریی که بیشتر فعالیت‌های داعش را بازتاب می‌دهد، خبر داده است که این مهاجم از حمله بر هوتل چینی‌ها جان سالم بدر برده بود.

پیش از این، ذبیح الله مجاهد، سخنگوی حکومت طالبان، گفته بود که در حمله بر هوتل چینی‌ها سه مهاجم دخیل بود که در جریان درگیری با طالبان کشته شدند. طالبان گفته بودند که در جریان آن حمله تنها دو شهروند خارجی زخمی شده بودند.

اما تندروان این گروه با نشر خبرنامه‌ای در رسانه‌های اجتماعی ادعا کردند که در آن حمله ۳۰ نفر کشته و زخمی شده بودند.

سایت تصویری از فرد مهاجم را نیز نشر کرده، اما در مورد او معلومات بیشتر ارایه نکرده است.

وزارت داخلۀ طالبان روز یک‌شنبه اول جنوری بدون ارایه ارقام دقیق گزارش داد که در انفجار در قراول میدان هوایی نظامی کابل چندین نفر کشته و زخمی شدند.

اما شبکۀ خبری الجزیره به نقل از منابع طالبان گزارش داده است که در این حمله ۱۴ نفر کشته و ۱۸ نفر زخمی شدند.

پس تسلط دوبارۀ طالبان بر افغانستان در ماه اگست سال ۲۰۲۱، حملات گروه داعش در افغانستان افزایش یافته است.

پیش از این، این گروه مسوولیت انفجاری را بر عهده گرفته بود که در آن عبدالحق ابو عمر، قوماندان امنیۀ طالبان برای ولایت بدخشان، کشته شد.

شاخهٔ خراسان گروه داعش در اوایل سال ۲۰۱۵ در شرق افغانستان ظهور کرد و از آن به بعد حملات مرگباری را در سراسر افغانستان راه اندازی کرده است.

XS
SM
MD
LG