لینک های دسترسی

Breaking News

مکرون خواستار برگزاری کنفرانس دفاع هوایی اروپا در پاریس شد


امانویل مکرون، رییس جمهور فرانسه‌ (تصویر از آرشیف صدای امریکا)‌
امانویل مکرون، رییس جمهور فرانسه‌ (تصویر از آرشیف صدای امریکا)‌

امانویل مکرون، رییس جمهور فرانسه، روز جمعه ۱۷ فبروری (۲۸ دلو) خواستار برگزاری کنفرانسی در پاریس، پایتخت آن کشور‌ شد تا در مورد دفاع هوایی اتحادیهٔ اروپا بحث صورت بگیرد.

رییس جمهور فرانسه همچنین خواستار سرمایه‌گذاری بزرگ در بخش دفاع شد تا در برابر تهدیدهایی که این قاره با آن مواجه است، رسیدگی شود.

مکرون که در کنفرانس امنیتی مونیخ آلمان اشتراک کرده بود، خطاب به شماری از متحدین اروپایی گفت: "امیدوارم که همراه با شرکای آلمان، ایتالیا و بریتانیا و همه کسانی‌ که می‌خواهند در اروپا با ما یکجا شوند،‌قادر شویم تا کنفرانس پاریس را برای دفاع هوایی اروپا برگزار کنیم."

رییس جمهور فرانسه در جریان سخنرانی‌اش در کنفرانس امنیتی مونیخ گفت: "اگر ما اروپایی‌ها صلح می‌خواهیم،‌ این قاره [اروپا] برای دفاع از خود باید سرمایه‌گذاری مجدد کند."

اظهارات مکرون در حالی بیان شده است که تهاجم نظامی روسیه بر اوکراین در آستانهٔ نخستین سالگرد خود قرار دارد.

ولادیمیر پوتین، رییس جمهور روسیه، به تاریخ ۲۴ فبروری ۲۰۲۲ میلادی، دستور تهاجمی نظامی بر اوکراین را داد، تهاجمی که نه تنها با انتقاد‌های شدید بین المللی مواجه شده است، بلکه کشور‌های غربی به خصوص ایالات متحده کمک‌های نظامی بی‌سابقه را برای اوکراین فراهم کرده است تا این کشور بتواند در مقابل این تهاجم از خود دفاع کند.

پیش از این،‌لوید آستن، وزیر دفاع ایالات متحده، به تاریخ ۱۴ فبروری (۲۵ دلو) ابراز امیدواری کرد که اوکراین در فصل بهار سال روان حملات تهاجمی تازه را بر ضد حملات روسیه آغاز کند.

در عین روز،‌ ینس استولتنبرگ، منشی عمومی ناتو، به فراهم‌آوری مهمات بیشتر و تحویلدهی سلاح‌های ثقیل از جمله تانک و تجهیزات سنگین برای اوکراین تاکید کرد.

استولتنبرگ بدون ذکر ۲۴ فبروری ۲۰۲۲— نخستین روز آغاز تهاجم نظامی روسیه بر اوکراین — گفت که هفتهٔ آینده نخستین سالروز جنگ وحشتناک در اوکراین است و تا حالا هیچ نشانه‌ای وجود ندارد که ''پوتین برای صلح آمادگی بگیرد و ما بر عکس آن را مشاهده می‌کنیم. او [پوتین] برای جنگ آمادگی می‌گیرد، تهاجم جدید و حملات جدید."

با وجود کمک‌های بی سابقهٔ نظامی کشور‌های غربی برای اوکراین در یک سال گذشته،‌ ولادمیر زیلینسکی، رییس جمهور اوکراین،‌ خواستار ارسال‌ جت‌های جنگی پیشرفته شده است؛ خواستی که غرب آنرا زیر بررسی دارد.

منشی عمومی ناتو گفت که در حال حاضر موضوع فراهم‌آوری طیاره‌های جنگی برای اوکراین در فوریت قرار ندارد، اما یک موضوع دوامدار است.

XS
SM
MD
LG