لینک های دسترسی

Breaking News

تلاش یک زن در غزنی برای تشویق مادران به تطبیق واکسین پولیو به کودکان


افغانستان و پاکستان تنها دو کشور در جهان اند که ویروس وحشی پولیو در آن گردش داشته و کودکان را قربانی می‌گیرد.
افغانستان و پاکستان تنها دو کشور در جهان اند که ویروس وحشی پولیو در آن گردش داشته و کودکان را قربانی می‌گیرد.

نصرت ناصری، باشندهٔ ولایت غزنی و مادر دو طفل، از دسترسی به امکانات واکسیناسیون راضی است و همواره سعی می‌کند تا به فرزندانش واکسین پولیو را تطبیق کند. او از سایر مادران نیز می‌خواهد که به سلامت فرزندان شان توجه داشته باشند.

ناصری فارغ التحصیل صنف دوازدهم است و در حال حاضر در مرکز ولایت غزنی علوم دینی را به دختران تدریس می‌کند.

او که به گفتهٔ خودش همیشه فرزندانش را در مقابل ویروس پولیو و دیگر امراض ساری واکسین می‌کند به صدای امریکا گفت: "دو طفل دارم، دخترم چهار ساله و پسرم دو ساله است. من همیشه اطفال خود را واکسین می‌کنم، به خصوص واکسین پولیو که بسیار مهم است و تنها راه علاج این ویروس خطرناک دو قطره واکسین است."

ناصری گفت که بیشترین اطلاعات را در مورد اهمیت واکسین فلج اطفال و خطرات ویروس پولیو از طریق تلویزیون، رادیو و شبکه‌های اجتماعی به دست آورده است.

او با اشاره به اینکه این واکسین‌های مفید همه به گونهٔ رایگان در دسترس همگان قرار دارد، مادران را ترغیب کرد و گفت: "مادران باید بدون بهانه فرزندان خود را واکسین کنند."

این بانوی افغان افزون بر مراقبت ویژه و به موقع از فرزندانش، همواره سعی می‌کند تا مسوولیت سایر مادران را در زمینه‌های صحت، تغذیه، بهداشت و تطبیق واکسین‌ها به ویژه واکسین پولیو بازگو کند.

او گفت: "والدین باید همواره مراقب فرزندان خود باشند و برای پیشگیری از مبتلا شدن فرزندان نازنین شان به ویروس ناعلاج پولیو، از آنها محافظت کنند. اطفال در هر صورت باید واکسین شوند، خوشبختانه فعلاً واکسین به درب هر منزل آورده می‌شود و والدین به راحتی می‌توانند فرزندان خود را واکسین کنند."

نصرت ناصری به این باور است که افراد جامعه باید برای اجرای موثر کمپاین واکسین فلج اطفال با رضاکاران صحی همکاری داشته باشند تا این ویروس از افغانستان ریشه‌کن شود.

گروه

XS
SM
MD
LG