لینک های دسترسی

Breaking News

لیونید ولکوف، متحد نزدیک نوالنی، پس از حمله در لیتوانیا در شفاخانه‌ای بستری شد


لیونید ولکوف،‌ متحد نزدیک الکسی نوالنی، منتقد فقید ولادیمیر پوتین، رییس جمهور روسیه، روز سه‌شنبه ۱۲ مارچ (۲۲ حوت) در بیرون خانه‌اش در لیتوانیا در حملهٔ زخمی و در یکی از شفاخانه‌ها بستری شد.

پولیس محلی به خبرگزاری فرانس پرس گفت که ولکوف ۴۳ ساله یکی از برجسته‌ترین شخصیت‌های مخالف حکومت روسیه و از همکاران با اعتماد نوالنی است.

او پیش از این به حیث رییس دفتر نوالنی ایفای وظیفه می‌کرد و تا سال ۲۰۲۳ ریاست بنیاد مبارزه با فساد او را بر عهده داشت.

کیرا یارمیش، سخنگوی نوالنی، در رسانه‌ٔ اجتماعی ایکس خود نوشت: " شخصی شیشه موتراش را شکست و گاز اشک آور به چشمان وی پاشید. پس از آن شخص مهاجم لیوند را با چکش زد."

همکاران ناوالنی عکس‌هایی را شریک کرده گذاشته اند که جراحات ولکوف را به تصویر می‌کشید.

سپس همکاران نوالنی تصاویری را شریک کردند که که در آن ولکوف در حال انتقال به شفاخانه دیده می‌شود.

در همین حال،‌ راموناس ماتونیس، سخنگوی پولس لیتوانیا، به خبرگزاری فرانس پرس تایید کرد که یک شهروند روسیه ساعت ۱۰ شب به وقت محل در نزدیکی خانه‌اش واقع ویلنیوس، پایتخت آن کشور، آماج حمله قرار گرفت. به گفتهٔ ماتونیس، شمار زیادی از افسران پولیس در ساحه مصرف کار استند.

او گفت که تا حالا هویت مهاجم مظنون مشخص نشده است و انتظار می‌رود که جزییات این حمله صبح چهار شنبه به وقت محل بر ملا شود.

پولیس لیتوانیا نیز تایید کرده است که ولکوف در شفاخانه بستری شده است.

این حمله یک ماه پس از آن صورت گرفت که الکسی نوالنی در یکی از زندان‌های قطب شمال روسیه در گذشت. حامیان نوالنی و برخی از کشور‌های غربی، به ویژه ایالات متحده،‌ رییس جمهور پوتین را مسوول مرگ وی قلمداد کرده اند.

این حمله فقط چند روز پیش از برگزاری انتخابات روسیه صورت گرفته است، انتخاباتی که انتظار می‌رود قدرت پوتین را در کرملین تمدید کند.

گابریلیوس لاندسبرگیس، وزیر خارجه لیتوانیا، از طریق رسانه‌های‌ اجتماعی این حمله را محکوم کرد.

لاندسبرگیس در صفحه ایکس خود نوشته است: ''خبر حمله بر لیونید تکان‌دهنده است.''

لیتوانیا که عضویت پیمان اتلانتیک شمالی (ناتو) را دارد، میزبان بسیاری از تبعیدیان روسی است. این کشور پس از تهاجم نظامی روسیه بر اوکراین، یکی از حامیان سرسخت کیف بوده است.

گروه

XS
SM
MD
LG