لینک های دسترسی

Breaking News

اردوی اسراییل: ایران با طیاره‌های بدون سرنشین بر اسراییل حمله کرد


ایران اوایل صبح یکشنبه صدها درون و راکت را به سمت اسراییل پرتاب کرد.
ایران اوایل صبح یکشنبه صدها درون و راکت را به سمت اسراییل پرتاب کرد.

اردوی اسراییل می‌گوید که ایران حملات تلافی جویانهٔ خود را با فرستادن طیاره‌های ‌بدون سرنشین (درون) به سمت اسراییل آغاز کرده است.

دانیل هگری، سخنگوی اردوی اسراییل ناوقت شنبه ۱۳ اپریل (۲۵ حمل) گفت که این درون‌ها طی چند ساعت آینده به اسراییل خواهد رسید و افزود که اسراییل آماده است.

یک مقام اردوی اسراییل گفت که ایران بیش از ۱۰۰ درون را به سمت خاک اسراییل پرتاب کرده و افزود که اسراییل برای رهگیری این درون‌ها با ایالات متحده کار می‌کند.

ایرنا، خبرگزاری رسمی ایران نیز بدون اشاره به جزییات گفته است: "سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با صدور اطلاعیه‌ای از شلیک ده‌ها فروند درون و میزایل به سمت سرزمین‌های اشغالی و مواضع رژیم صهیونیستی خبر داد."

این حملات در پاسخ به حملهٔ مظنون اسراییل بر قونسلگری ایران دردمشق صورت گرفته است.

اسراییل مسوولیت حمله هوایی اول اپریل بر قونسلگری ایران در سوریه را که باعث کشته شدن هفت عضو سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران به شمول محمد رضا زاهدی و محمدهادی حاجی رحیمی، از فرماندهان ارشد نیروی قدس سپاه پاسداران شد، بر عهده نگرفته است.

اما آیت‌الله خامنه‌ای، رهبر ایران، اسراییل را متهم کرده و گفته است که اسراییل برای عملیاتی که به گفته او معادل حمله به خاک ایران است، "باید مجازات شود و خواهد شد."

مقامات هوانوردی اسراییل اعلام کردند که حریم هوایی این کشور را از ساعت ۱۲:۳۰ صبح به وقت محلی به روی همه پروازها می بندند.

لبنان و عراق نیز گفته اند که این کشور پس از حملات ایران به اسراییل، حریم هوایی خود را بسته و ترافیک هوایی را به تعلیق درآورده اند.

مصر گفته است که سیستم دفاع هوایی این کشور در حالت آماده‌باش قرار گرفته است.

گروه

XS
SM
MD
LG