لینک های دسترسی

Breaking News

در حملهٔ درون چهار عضو یک خانواده در پاکستان کشته شدند


شماری از تندروان گروه تحریک طالبان پاکستان که هنگام گذشت زنی در منطقه وزیرستان جنوبی به سرمی برند (تصویر از آرشیف صدای امریکا)
شماری از تندروان گروه تحریک طالبان پاکستان که هنگام گذشت زنی در منطقه وزیرستان جنوبی به سرمی برند (تصویر از آرشیف صدای امریکا)

پولیس پاکستان روز سه‌شنبه ۱۵ می (۲۶ ثور) گفت که در اثر فیر میزایل از یک طیارهٔ بی‌سرنشین (درون) بر پایگاه پیشین تحریک طالبان پاکستان در شمال‌شرق آن کشور چهار نفر به شمول کودکان کشته شدند.

به گفته هدایت‌الله،‌ مسوول پولیس این ساحه، حملهٔ هوایی در وزیرستان جنوبی واقع در ایالت خیبرپشتونخوا رخ داده و تحقیقات در مورد آغاز شده است.

اردوی پاکستان چندین سال قبل شورشیان گروه تحریک اسلامی پاکستان را از این ساحه بیرون راند، اما تندروان این گروه در حال حاضر در منطقه تجدید قوا می‌کنند.

خبرگزاری فرانس پرس گزارش داده است که قربانیان این حمله همه غیرنظامیان بودند و تا حالا هیچ شواهدی در مورد ارتباط آنان با شورشیان وجود ندارد.

روستا نشینان اجساد قربانیان را در جاده‌ای واقع در نزدیکی یک کمپ نظامی گذاشتند و اعتراض کردند. آنان همچنین خواهان دریافت معلومات در مورد عاملان این حمله شدند.

در گذشته، ایالات متحده و اردوی پاکستان در اغلب حالات حملات مشابه را انجام می‌دادند. حکومت پاکستان و اردوی ‌آن کشور بلافصله در مورد این حمله مرگبار تبصره نکرده‌اند.

پس از آنکه طالبان افغان در اگست ۲۰۲۱ بار دیگر بر افغانستان حاکم شدند، این رویداد تحریک طالبان پاکستان را جسورتر ساخت.

از آن پس، تندروان این گروه مسولیت مرگبارترین حملات بر ضد نظامیان، نیروها امینتی پاکستان وغیرنظیامان را بر عهده گرفته اند.

مقامات پاکستان همواره ادعا کردند که تحربک طالبان حملات شان را از داخل افغانستان در داخل پاکستان سازماندهی می کنند.

اما طالبان حاکم در افغانستان، بار‌ها ادعا کرده اند که به هیچ گروهی اجازه نمی‌دهند که هیچ گونه فعالیت را علیه کشورهای منطقه و فراتر از آن در داخل افغانستان انجام دهند.

گروه

XS
SM
MD
LG