لینک های دسترسی

Breaking News

دوستم فرمانده قول اردوی ۲۰۹ شاهین را به بی‌پروایی متهم کرد


عبدالرشید دوستم، معاون اول ریاست جمهوری افغانستان، فرمانده قول اردوی ۲۰۹ شاهین در شمال افغانستان را به بی پروایی در برابر نظامیان افغان متهم کرده است.

جنرال دوستم دیروز دوشنبه (۱۶ ثور) در دیدار با باشندگان ولایت جوزجان، مشکلات امنیتی در این ولایت را کلان‌ترین چالش برای باشندگان این ولایت عنوان کرده و با انتقاد گفته است که اگر طرح‌های امنیتی‌ وی از سوی حکومت پذیرفته می‌شد، وضعیت امنیتی در شمال افغانستان تغییر می‌کرد.

دفتر معاونیت اول ریاست جمهوری در اعلامیه‌ای به نقل از آقای دوستم گفته است: "در نتیجۀ ناتوانی قومندان قول اردو در حمایت از افسران، جوانان در نیروهای امنیتی شهید می‌گردند. به این نیروها توجه نمی‌شود و حتی به آنها ارزش یک پرنده را نمی‌دهد."

آقای دوستم همچنان از وجود بی‌عدالتی‌ها در دستگاه حکومت افغانستان ابراز نگرانی کرده و هشدار داده است که اگر رئیس جمهور به مشکلات باشندگان جوزجان رسیده‌گی نکند، خود در مورد تصمیم خواهند گرفت.

در همین حال، جنرال ولی محمد احمدزی، فرمانده قول اردوی ۲۰۹ شاهین در اعلامیه‌ای به این اظهارات معاون نخست ریاست جمهوری واکنش تند نشان داده و گفته است که اگر تلاش‌های وی برای دفع حملات مخالفین مسلح دولت در شمال نمی‌بود، "امروز جوزجان هم برای معاون صاحب باقی نمی‌ماند."

آقای احمدزی خطاب به جنرال دوستم گفته است: "به عنوان فرد دوم مملکت برای مردم کشور و به ویژه برای شمال چه دستاوردی دارد؟ و چه کارهای سازنده و مثبت را انجام داده است؟"

فرمانده قول اردوی ۲۰۹ شاهین، کشیدگی‌های احزاب بر سر تقسیم امتیازات حکومتی، کنار نیامدن شخصیت‌های مطرح و کلیدی شمال در گزینش افراد به پست‌های مهم، نفوذ افراد زورگو و حذف و به حاشیه راندن اقلیت‌های قومی را از عمده ترین مشکلات موجود در شمال افغانستان عنوان کرده که آقای دوستم در آن ولایت‌ها نفوذ بیشتر دارد.

XS
SM
MD
LG