لینک های دسترسی

Breaking News

افغانستان: حریم فضایی پاکستان به پروازهای کابل-دهلی باز شود


سرپرست وزارت خارجه افغانستان از پاکستان خواسته است تا حریم فضایی خود را به روی پروازهای کابل - دهلی‌ باز کند.

پس از تنش‌ها میان پاکستان و هند، اسلام‌آباد حریم فضای خود را به روی تمامی پرواز‌ها مسدود کرد، و با آنکه این تنش‌ها میان دو کشور کاهش یافته؛ اما هنوز هم حریم فضایی پاکستان دوباره باز نشده است.

صبغت الله احمدی، سخنگوی وزارت خارجه افغانستان روز یک شنبه (۲۵ حمل) به صدای امریکا گفت که سفیر پاکستان در کابل تعهد کرد که پس از بررسی، به زودی حریم فضایی پاکستان به روی پروازهای افغانستان باز خواهد شد.

در همین حال، اداره هوانوردی ملکی افغانستان می‌گوید که ادامه بسته بودن حریم فضایی پاکستان، برای مسافران این مسیر مشکلات زیادی را به بار آورده است.

قاسم وفایی زاده، رئیس این اداره در یک نشست مطبوعاتی به خبرنگاران گفت که به دلیل مشکل عمومی، افغانستان نمی‌خواهد وارد یک منازعه منطقه‌ای شود.

آقای وفایی زاده افزود: " در صورتکه ممنوعیت عبور از فضای پاکستان به سائیر کشورها رفع شود و تنها ممنوعیت بر افغانستان وجود داشته باشد، ما هم مسدود کردن فضای خود را به روی ترافیک هوایی پاکستان بررسی خواهیم کرد."

پس از ایجاد مشکل در فضای هوایی پاکستان شرکت‌های هوایی از طریق فضای ایران پرواز می‌کنند که فاصله و زمان سفر بیشتر است و این سبب افزایش نرخ و زمان پرواز شده است.

اداره هوانوری تاکید کرد که برای حل این مشکل، به ویژه کوتاه شدن راه قرار است مسیر جدید از طریق چین به دهلی‌نو ایجاد شود.

XS
SM
MD
LG