لینک های دسترسی

Breaking News

افغانستان جواز فعالیت حبیب بانک پاکستان را لغو کرد


بانک مرکزی افغانستان اعلام کرد که جواز فعالیت حبیب بانک پاکستان لغو شده و به این بانک سه ماه فرصت داده شده است تا به فعالیت‌هایش در افغانستان پایان دهد.

ایمل هاشور، سخنگوی بانک مرکزی افغانستان روز دوشنبه (۱۲حمل) به صدای امریکا گفت که این تصمیم پس از بررسی های این بانک و شورای رهبری بانک‌ داری این کشور گرفته شده است.

آقای هاشور گفت که این اقدام پس از آن گرفته شده است که حبیب بانک، قوانین بانکی افغانستان را رعایت نکرده و همچنان از آغاز فعالیت این بانک تا اکنون نقش بارزی در اقتصاد افغانستان نداشته است.

او افزود :" این تصمیم را شورای رهبری بانک داری افغانستان گرفته است، گفته می‌توانم که از دوسال بدین سو این بانک حتی یک‌هزار افغانی به مشترکین خود قرضه نداده و حالا که این تصمیم گرفته شده است، حبیب بانک پاکستان سه ماه فرصت دارد، با مشترکین‌اش تصفیه حساب کرده و به کار خود در افغانستان پایان دهد".

بانک مرکزی افغانستان تاکید کرد که لغو جواز فعالیت حبیب بانک پاکستان ربطی به مسایل سیاسی کابل – اسلام‌آباد ندارد.

حبیب بانک یکی از بانک‌ های مشهور پاکستان است که به گفته آقای هاشور ده سال پیش، فعالیت‌هایش را در افغانستان آغاز کرده و این بانک در حال حاضر هزاران مشتری دارد.

پیش از ایالات متحده امریکا تقاضا کرده بود تا پاکستان در "فهرست خاکستری" قرار بگیرد، چون در برابر تطهیر پول و تمویل مالی دهشت افگنی اقدام ناچیز کرده است.

در سپتمبر ۲۰۱۷میلادی، نیز حبیب بانک که بزرگترین بانک قرضه‌دهی در پاکستان است، به دلیل عدم رعایت کامل مقررات تطهیر پول و تمویل دهشت افگنی، ۲۲۵ میلیون دالر امریکایی جریمه شد و مجبور گردید تا فعالیت خود را در امریکا متوقف کند و از این کشور خارج شود.

XS
SM
MD
LG