لینک های دسترسی

Breaking News

ارگ کشته‌شدن بغدادی را در تامین امنیت افغانستان مهم خواند


ریاست جمهوری افغانستان از عملیات ویژه نیروهای امریکایی به هدف از بین بردن ابوبکر البغدادی، رهبر گروه تروریستی داعش استقبال کرده و مرگ وی را در بهبود امنیت افغانستان مهم خوانده است.

ارگ با نشر اعلامیه‌ای، تروریزم را دشمن بشریت عنوان کرده و افزوده است که این پدیده مرز نمی‌شناسد و تهدید در برابر امنیت و ثبات منطقه و جهان است.

ریاست جمهوری افغانستان ابوبکر البغدادی را یکی از خطرناکترین رهبران گروهای تروریستی دانسته و افزوده است که کشته شدن وی ضربه بزرگ به گروه داعش خواهد بود.

ارگ افزوده است: "از این‌که پدیدۀ تروریزم از سال‌ها بدینسو از مردم ما قربانی می‌گیرد، کشته‌شدن رهبران گروه‌های تروریستی به ویژه ابوبکر البغدادی رهبر داعش، نه تنها در کاهش حملات تروریستی و تامین امنیت افغانستان مهم است، روی امنیت و ثبات منطقه و جهان نیز تاثیر مثبت می‌گذارد".

عبدالله عبدالله، رییس اجراییه حکومت افغانستان روز دوشنبه ۲۸ اکتوبر (۶ عقرب) در نشست شورای وزیران ضمن استقبال از راه اندازی عملیات برای از بین بردن ابوبکر البغدای، گفت که داعش به عنوان یک گروه "جنایت‌کار" در سال‌های اخیر، ده‌ها هزار مردم بیگناه را در سوریه، عراق و افغانستان به قتل رسانده است.

آقای عبدالله حمله اخیر در ننگرهار را کار گروه داعش دانست و افزود: "دو هفته قبل حادثۀ که در هسکه‌مینه ننگرهار صورت گرفت و مردم بیگناه و نمازگزاران را در هنگام ادای نماز به شهادت رسیدند که این کارعمق جنایت و بی‌رحمی این گروه (داعش) را نشان می‌دهد".

در حملۀ مرگبار بر یک مسجد در ولسوالی هسکه‌مینه ننگرهار بیش از ۷۰ نفر کشته شده و ۳۲ تن دیگر زخمی شدند که تا اکنون مسوولیت آن را هیچ گروهی به عهده نگرفته است.

گروه داعش از چندین سال بدین سو فعالیت‌های تروریستی‌اش را در بخش‌های افغانستان به ویژه در شرق این کشور اغاز کرده و در حال حاضر در بخش‌های از ولایت ننگرهار حضور بیشتر داشته و هرازگاهی به درگیری با نظامیان افغان پرداخته اند.

این گروه در حد اقل سه سال گذشته مسوولیت چندین حمله مرگبار در کابل و برخی از ولایت‌های دیگر را به عهده گرفته که در آن ‌صد‌ها نفر کشته و زخمی شده اند.

دونالد ترمپ، رییس جمهور ایالات متحده روز گذشته کشته شدن ابوبکر البغدادی، رهبر گروه داعش را تایید کرد و گفت که البغدادی شب گذشته در جریان یک عملیات نیروهای امریکایی که او نیز آن را تماشا می‌کرد، با سه فرزندش در داخل یک تونل گیرماندند و در نهایت کشته شدند.

آقای ترمپ افزود گفت که البغدادی واسکت مملو از مواد انفجاری را انفجار داد که باعث کشته شدن او و فرزندانش شد.

XS
SM
MD
LG