لینک های دسترسی

Breaking News

ترمپ: رهبر داعش در عملیات نیروهای امریکایی کشته شد


ابوبکر البغدادی، رهبر گروه داعش
ابوبکر البغدادی، رهبر گروه داعش

دونالد ترمپ، رییس جمهور ایالات متحده، کشته شدن ابوبکر البغدادی، رهبر گروه داعش را تایید کرد.

رییس جمهور ترمپ، گفت که البغدادی شب گذشته در جریان یک عملیات نیروهای امریکایی که او نیز آن را تماشا می‌کرد، در داخل یک تونل در حالی که "گریه می‌کرد و فریاد می‌کشید" کشته شد.

رییس جمهور ترمپ گفت که در این عملیات به نیروهای امریکایی هیچ تلفاتی وارد نشده است. او گفت که البغدادی با سه فرزندش در داخل یک تونل گیرماندند و در نهایت کشته شدند. آقای ترمپ افزود گفت که البغدادی واسکت مملو از مواد انفجاری را انفجار داد که باعث کشته شدن او و فرزندانش شد.

رییس جمهور ایالات متحده گفت که با وجود آنکه بدن رهبر داعش مثله شده بود، دی ان ای، رهبر داعش تایید شده است.

آقای ترمپ گفت که در مورد تلفات داعش در جریان این عملیات، در ۲۴ ساعت دیگر، معلومات ارایه خواهد شد. امریکا برای چندین سال، رهبر داعش را تعقیب می‌کرد.

او گفت که اسناد مهمی در مورد گروه داعش و پلان های آن گروه نیز به دست نیروهای امریکایی افتاده است.

عملیات نیروهای امریکایی که هشت هلیکوپتر در آن شامل بود، دو ساعت را در بر گرفت.

رییس جمهور ایالات متحده گفت که ۱۱ کودک از محوطه نجات داده شده اند.

پیش از این، دونالد ترمپ، رییس جمهور ایالات متحده در یک تویت نوشته بود "یک اتفاقی بسیار بزرگی رخ داده است".

خبرگزاری اسوشتیدپرس نیز به نقل از یک مقام‌ امریکایی گفته است که رهبر گروه داعش در نتیجۀ یک عملیات نیروهای امریکایی در بخش‌هایی از شهر ادلب سوریه کشته شده است.

از جانب دیگر، ترکیه گفته است که پیش از حملۀ که بر اساس گزارش های رسانه های امریکایی، رهبر داعش را هدف قرار داده و از بین برد، هماهنگی میان انقره و واشنگتن وجود داشت.

وزارت دفاع ترکیه در یک تویت نوشته است: " پیش از عملیات شب گذشته امریکا در ولایت ادلب سوریه، اطلاعات میان مقامات نظامی هر دو کشور تبادله شد و هماهنگی صورت گرفت."

اما وزارت دفاع ترکیه در این مورد معلومات بیشتر ارایه نکرده است.

یک مقام بلند رتبه ترکیه به فرانس پرس گفته است که البغدادی ۴۸ ساعت پیش از حمله به موقعیتی رسیده بود که توسط هلیکوپتر مورد حمله قرار گرفت.

این در حالی است که مقام استخبارات عراق در صحبت با خبرگزاری رویترز ادعا کرده است که اداره استخبارات عراق معلومات در مورد موقعیت دقیق البغدادی را به نیروهای امریکایی فراهم آورده و زمینه را برای علمیات مساعد کردند.

دو ماه پیش در یک نوار صوتی ۳۰ دقیقه‌ای که به ابوبکر البغدادی، رهبر منزوی شدۀ گروه دولت اسلامی (داعش) نسبت داده شده بود، گفته بود که ایالات متحده "اکنون در حال غرق شدن در لجن‌زار" عراق و افغانستان بوده و واشنگتن توان کمک با متحدین اش در منطقه و جهان را ندارد.

رهبر داعش همچنان گفته بود که جنگ این گروه با امریکا پایان نیافته است.

این نخستین بار نیست که خبر کشته شدن ابوبکر البغدادی نشر می شود. در سال‌های گذشته نیز چندین بار گزارش‌های در مورد کشته شدن رهبر گروه تروریستی داعش به نشر رسیده بود.

XS
SM
MD
LG