لینک های دسترسی

Breaking News

برگشت بیش از ۸۱هزار مهاجر افغان طی یک ماه گذشته از ایران


وزارت مهاجرین و عودت‌کنندگان افغانستان می‌گوید که روند برگشت مهاجرین افغان از ایران به این کشور ادامه دارد و تنها در یک ماه گذشته، بیش از ۸۱هزار نفر برگشته اند.

محمد رضا باهر، معاون سخنگوی این وزارت روز چهارشنبه ۲۳ سپتمبر (دوم میزان) به صدای امریکا گفت که این مهاجرین از دو مرز هرات با ایران به افغانستان برگشته اند.

آقای باهر افزود: "این‌ها (مهاجرین) تقریباً نصف شان کسانی استند که به گونۀ اجباری از ایران اخراج شده و نصف دیگر شان مهاجرین کارگر استند که در ایران کار می‌کنند و پس از مدتی دوباره به کشور شان برگشته اند."

آقای باهر همچنان گفت که از آغاز سال ۱۳۹۹ خورشیدی تا اکنون بیش از ۵۰۰هزار پناهجوی افغان دوباره برگشته که از این میان بیش از ۲۰هزار نفر آن مهاجرین افغان از پاکستان بوده اند.

به گفتۀ وی حکومت افغانستان در پاکستان جلو اخراج اجباری مهاجرین افغان را در این کشور گرفته و تمامی کسانی که در سال جاری به این کشور برگشته اند، دوطلبانه بوده است.

بر اساس معلومات وزارت مهاجرین با همه‌گیری کروناویروس، کشورهای اروپایی هیچ پناهجوی افغان را برگشت نداده؛ اما ترکیه در این چند ماه گذشته، دست‌کم ۶۵۰۰ پناهجوی افغان را اخراج کرده است.

XS
SM
MD
LG