لینک های دسترسی

Breaking News

چهار پناهجوی افغان به آتش‌زدن کمپ موریا در یونان متهم شدند


یک محکمه در یونان چهار پناهجوی افغان را به آتش‌زدن عمدی کمپ مهاجرین مسما به موریا در جزیرۀ لسبوس یونان متهم کرد.

این چهار مرد افغان متهم اند که به تاریخ هشتم سپتمبر (۱۸ سنبله) کمپ موریا را آتش‌زدند که در اثر آن بخش زیاد این کمپ طعمۀ آتش شد.

روزنامۀ نیویارک تایمز گزارش داده است که دو پناهجوی زیر سن هم در پیوند به آتش‌سوزی کمپ موریا بازداشت شده اند، اما این دو نفر رسماً از سوی محکمه متهم شناخته نشده اند.

مظنونان که نامی از آنان برده نشده است روز چهارشنبه ۱۶ سپتمبر (۲۶ سنبله) به محکمه احضار شدند و پس از جلسۀ مقدماتی محکمه به توقیف پولیس باز گردانده شدند.

این چهار پناهجوی افغان که افزون بر آتش زدن کمپ، به دامن زدن ناآرامی، تخریب ملکیت مردم، استفادۀ غیرقانونی از نیرو و تلاش برای آسیب رساندن به پولیس نیز متهم اند، سه روز وقت دارند تا دفاعیۀ شان را ترتیب دهند.

آتش‌سوزی در کمپ موریا که بزرگترین کمپ پناهجویان در اروپا پنداشته می‌شود، تلفاتی در پی نداشت، اما سبب شد که بیش از ۱۲ هزار پناهجوی مستقر در این کمپ آواره شوند و شمار زیاد آنان تا هنوز هم شب و روز را در کنار جاده‌ها سپری می‌کنند.

مقام‌های یونانی گفته اند که آتش‌سوزی در کمپ موریا عمدی بود و پناهجویانی که از وضع قیودات به خاطر جلوگیری از گسترش کروناویروس در این کمپ معترض بوده اند، عامل آن اند.

در همین حال کمیشنری عالی ملل متحد در امور پناهندگان گفته است که طی مراحل درخواست پناهندگی پناهجویان مستقر در جزیرۀ لسبوس یونان باید سرعت بخشیده شود زیرا به گفتۀ مسوولان این نهاد مشکل این پناهجویان شرایط کمپ‌ها نبوده بلکه آنان می‌خواهند که به دیگر کشورهای اروپایی منتقل شوند.

XS
SM
MD
LG