لینک های دسترسی

Breaking News

ولسی جرگه به ١١ نامزد وزیر رای اعتماد داد


ولسی جرگۀ افغانستان از جمع ۱۲ نامزد وزیر پیشنهاد شده، به ۱۱ تن آن رای تایید و برای یک تن از آنان رای رد داد.

نرگس نهان، تنها نامزد وزیر زن که برای کرسی وزارت معادن و پترولیم افغانستان نامزد شده بود، نتوانست

رای تایید اعضای ولسی جرگۀ افغانستان را بدست آرود.

پس از حدود یک سال تأخیر، رئیس جمهور افغانستان به تاریخ چهارم قوس دوازده نامزد وزیر را برای اخذ رأی اعتماد به ولسی جرگه فرستاد.

در میان یازده تن از نامزد وزیران مؤفق، طارق‌شاه بهرامی، به حیث وزیر دفاع، ویس‌ احمد برمک، به حیث وزیر داخله، نجیب‌الله خواجه عمری، به عنوان وزیر تحصیلات عالی و فیض‌الله ذکی به حیث وزیر کار، امور اجتماعی، شهدا و معلولین از سوی ولسی جرگه تأیید شدند.

همچنان، محمد شفیق گل آغا شیرزی به عنوان وزیر امور سرحدات، اقوام و قبایل، یما یاری به حیث وزیر فواید عامه، مصطفی مستور در پست وزارت اقتصاد، محمد حمید طهماسی در رهبری وزارت ترانسپورت و هوانوردی ملکی، نصیر احمد درانی به عنوان وزیر زارعت، آبیاری و مالداری و مجیب الرحمان کریمی در کرسی وزارت احیا و انکشاف دهات، مورد تأیید نمایندگان مردم در ولسی جرگه قرار گرفتند.

در پایان پروسۀ رأی‌ دهی به نامزد وزیران و اعلام نتایج آن، عبدالروف ابراهیمی، رئیس ولسی جرگه، از حکومت بار دیگر تقاضا کرد که هر چه زودتر نامزد وزیران امور خارجه، معارف، اطلاعات و فرهنگ و اعضای شورای عالی ستره محکمه را نیز به آن جرگه معرفی نماید.

  • 16x9 Image

    عبدالحی ورشان - کابل

    عبدالحی ورشان از 1993 میلادی به حیث گزارشگر رادیو صدای امریکا بخش افغانستان کار می کند. ورشان از سال 2002 به حیث گزارشگر رادیو صدای امریکا در کابل کار می کند. از کارهای برجسته گزارشگری ورشان تهیه گزارش از نشست های مهم سیاسی و نظامی و نشست های بین المللی مربوط به قضیه افغانستان درکابل است. عبدالحی ورشان فارغ التحصیل ادبیات وعلوم بشری از پوهنتون کابل است.
XS
SM
MD
LG