لینک های دسترسی

Breaking News

عبدالله برخورد پولیس با هواداران مسعود را 'غیرانسانی' خواند


عبدالله عبدالله، رییس اجرایی حکومت افغانستان می‌گوید که گشت و گذار مسلحانه در هفتۀ شهید به گونه قطعی "ناجایز و غیرمسولانه" است؛ اما برخورد نیرهای امنیتی به ویژه قطعات ویژه پولیس با مردم "غیرمسلکی و غیرانسانی" بود.

عزاداران "هفته شهید" روز گذشته در هجدهمین سالیاد ترور احمد شاه مسعود در جاده‌های کابل به گذشت زنی پرداختند.

وزارت داخله اعلام کرد که برخی از این عزاداران مسلح بودند و در شلیک‌های پراگنده آنان، دو نفر به شمول یک سرباز گارنیزیون کابل کشته شدند.

آقای عبدالله روز سه شنبه ۱۰ سپتمبر (۱۹ سنبله) در مراسم گرامی‌داشت از روز عاشورا گفت: "در موارد زیادی تصویرهای که بیرون آمده، برخورد قطعات ویژه با شهروندان کشور قابل قبول نیست. برخورد مسکلی نیست، برخورد انسانی نبوده و باید به این روش و رفتار خاتمه داده شود."

گارنیزیون کابل و سخنگوی وزارت داخله افغانستان، افرادی را که در کاروان‌های عزاداران هفته شهید سلاح‌ حمل می‌کردند "اوباش و ولگرد" خواندند و گفتند که تاکنون ۱۳۸ فرد مسلح غیرمسوول و "ولگردها" توسط نظامیان افغان از شهر کابل بازداشت شده اند.

رییس اجرایی افغانستان در این باره افزود: "یک قشر بسیار وسیع از مردم را که با احساسات پاک هم رفتند و یک ابراز احساسات کردند و همه را اوباش خواندند، اخلاق خود اشخاصی را که از این الفاظ استفاده کرده اند، نشان می‌دهد."

عبدالله عبدالله تاکید کرد که هیچ فردی حق‌ ندارد از نیروهای امنیتی و دفاعی استفاده سیاسی کند.

XS
SM
MD
LG