لینک های دسترسی

Breaking News

عبدالله: فرصت گفتگوهای صلح از دست رفت


در پی تصمیم دونالد ترمپ رییس جمهور ایالات متحده مبنی بر توقف گفتگوهای صلح امریکا-طالبان، رییس اجراییه افغانستان فرصت صلح را از دست رفته می داند.

عبدالله عبدالله، رییس اجراییه افغانستان که در این مراسم تجلیل از "هفتۀ شهید" در کابل صحبت می‌کرد، گفت که افغانستان اکنون در بخش صلح، در موقعیتی است که سال قبل در آنجا قرار داشت.

او افزود: "امروز به همان اندازۀ از صلح فاصله داریم که سال‌های گذشته داشتیم."

چگونگی تجلیل از هفته شهید

رییس اجراییه حکومت افغانستان از تیراندازی‌ و اذیت و آزار مردم توسط هواران مسعود نیز انتقاد کرد و گفت تلاش‌های‌که در این راستا توسط بنیاد احمدشاه مسعود و به ویژه پسر آقای مسعود صورت گرفت، نتیجۀ نداشت.

این در حالی است که بر اساس گزارش ها، در پی شلیک‌های هوداران مسعود در شهر کابل، یک سرباز گارنیزیون کابل کشته شده است.

فواد امان، معاون سخنگوی وزارت دفاع افغانستان روز دوشنبه ۹سپتمبر (۱۸ سنبله) به صدای امریکا گفت که این سرباز مصروف تامین امنیت در ساحه چهارراهی ترافیک بود که در تیراندازی "مستقیم" افراد مسلح غیر مسوول کشته شده است.

آقای امان افزود که در پیوند به این رویداد شش مسلح غیر مسوول بازداشت شده، اما مظنون اصلی که بر این سرباز شلیک کرده، موفق به فرار شده است.

همزمان با تجلیل از این روز، کابل شاهد دو انفجار ماین جاسازی شدۀ بود که انفجار نخست در چهارراهی سلیم کاروان و انفجار دومی در منطقه تایمنی شهر کابل صورت گرفته است.

در این انفجارها سه غیرنظامی زخمی شده و گفته می‌شود که هدف این انفجارها کاروان عزاران مسعود بوده است.

XS
SM
MD
LG