لینک های دسترسی

Breaking News

تاکید عمران خان بر آغاز مذاکرات صلح میان طالبان و حکومت افغانستان


صدر اعظم پاکستان در دیدارش با دونالد ترمپ، رییس جمهور ایالات متحدۀ امریکا خواستار آغاز گفتگوهای صلح میان حکومت افغانستان و طالبان شد.

در این دیدار که ناوقت سه شنبه ۲۱ جنوری (اول دلو) در حاشیه نشست "مجمع اقتصادی جهان" در شهر داووس سویس صورت گرفته است دو طرف روی امنیت منطقه‌ای، مساله کشمیر و روند صلح افغانستان بحث و گفتگو کرده اند.

صدر اعظم پاکستان گفته است که ایالات متحدۀ امریکا و پاکستان در پیوند به صلح افغانستان موقف مشترک دارند و کشورش به پشتیبانی از صلح در این کشور ادامه خواهد داد.

صدر اعظم پاکستان گفت: "موضوع اصلی افغانستان است، چون امریکا و پاکستان را نگران کرده است. خوشبختانه که در این مورد در یک موقف قرار داشته و هم‌نظر استیم. ما نه ‌تنها علاقمند تامین صلح در افغانستان استیم، بلکه علاقمند گذار نورمال از طریق مذاکره میان طالبان و حکومت این کشور می‌باشیم."

دونالد ترمپ در دیدارش با عمران خان گفت که روابط امریکا با پاکستان بیشتر از هر زمان دیگر بهبود یافته و در گذشته به این اندازه نزدیک نبوده است.

آقای ترمپ و صدر اعظم پاکستان در حالی در بارۀ تامین صلح در افغانستان بحث و گفتگو کرده اند که دور جدید مذاکرات امریکا و طالبان از چندین هفته به این سو در قطر ادامه دارد.

طالبان گفته اند که این گروه و نمایندگان ایالات متحده به امضای توافقنامه صلح نزدیک شده اند.

XS
SM
MD
LG