لینک های دسترسی

Breaking News

حکیم شجاعی در حملۀ طالبان زخمی شد


مقام‌های امنیتی ارزگان می‌گویند که حکیم شجاعی، فرمانده پیشین پولیس محلی و معاون وی در درگیری با طالبان زخمی شده اند.

سمونمل عبدالقوی عمری، آمر امنیت ارزگان به صدای امریکا گفت که در آغاز شجاعی بر یک ساحه پشتون نشین ولسوالی خاص ارزگان حمله کرد و به گفتۀ وی جنگجویان طالبان به کمک مردم محل، برضد شجاعی و جنگجویان وی جنگ را آغاز کردند.

آقای عمری گفت "معلوماتی که ما در دست داریم، شجاعی و معاون وی زخمی و ده تن از افرادش کشته شدند و همچنان هشت تن از باشندگان محل کشته و حدود ده تن زخمی شده اند".

ولسوالی ارزگان خاص در شرق ترینکوت با ولایت زابل و مناطق هزاره نشین غزنی هم سرحد است که به ادعای باشندگان محل، حکیم شجاعی، از ولسوالی مالستان غزنی به ساحه رفته بود که با حملۀ طالبان مواجه شد.

حکیم شجاعی، سه سال قبل پولیس محلی را در ولسوالی خاص ارزگان رهبری می‌کرد که به ادعای مقامات وی به شکنجه و زورگویی بر باشندگان به ویژه پشتون‌های ساکن در آن ساحه متهم است.

آمر امنیت ارزگان گفت که حکیم شجاعی، هنگامی که مسؤول پولیس محلی در خاص ارزگان بود، ده‌ها میل اسلحه و چند موتر رنجر را با خود برده و تا اکنون به پولیس ارزگان تسلیم نکرده است.

هنوز حکیم شجاعی، در این خصوص واکنش نشان نداده است.

وزارت داخلۀ افغانستان، در اواخر ماه اسد سال ۱۳۹۲ خورشیدی، حکم بازداشت حکیم شجاعی و افرادش را در پی شکایات مردم محل از وی، صادر کرده بود.

XS
SM
MD
LG