لینک های دسترسی

Breaking News

کمک صندوق بین‌المللی پول برای مبارزه با کروناویروس به افغانستان


بورد اجراییوی صندوق بین‌المللی پول (IMF) روز چهارشنبه ۲۹ اپریل (۱۰ ثور) در نشستی کمک حدود ۲۲۰ میلیون دالری را برای مبارزه با کروناویرس در افغانستان، تصویب کرده است.

صندوق بین‌المللی پول (IMF) در اعلامیه‌ای گفته است که این کمک پس از درخواست حکومت افغانستان تصویب شده تا در بخش مقابله با کروناویروس در آن کشور هزینه شود.

به گفتۀ این نهاد مالی، کروناویروس اقتصاد افغانستان را آسیب جدی زده است و این موضوع در سال روان میلادی روی فراهم‌آوری امکانات زندگی شهروندان افغان نیز تاثیر خواهد گذاشت.

صندوق بین‌المللی پول گفته است که حکومت افغانستان تلاش دارد تا با انجام بی‌درنگ یک سلسله اقدامات، همه‌گیری کروناویروس را مهار کند و تاثیرات آن را بر روان جامعه کاهش دهد.

قرار است که ۵۰ در صد این کمک مالی از طریق برنامه تسهیلات اعتباری سریع صندوق بین‌المللی پول در اختیار حکومت افغانستان قرار گیرد که به گفتۀ این نهاد مالی در فراهم‌کردن نیازهای فوری مالی و تعادل در پرداخت‌های ناشی از بیماری همه‌گیری کووید-۱۹ کمک خواهد کرد.

آمار وزارت صحت عامه افغانستان نشان می‌دهد که تا روز پنجشنبه ۳۰ اپریل (۱۱ ثور) ۲۱۷۱ واقعه مثبت کروناویروس در آن کشور ثبت شده که بیشتر واقعات در ولایات کابل، هرات، کندهار و بلخ است.

حکومت افغانستان برای جلوگیری از گسترش کروناویروس، در کابل، هرات و سایر شهرهای بزرگ محدودیت گشت‌وگذار را وضع کرده است که سبب بیکاری هزاران تن و افزایش فقر شده است.

اما حکومت افغانستان برای مبارزه با فقر، برنامه توزیع نان را از طریق خبازی‌ها برای ناداران ترتیب کرده که دو روز قبل در شهر کابل آغاز شد و قرار است که در سایر شهرها نیز گسترش یابد.

برعلاوۀ صندوق بین‌المللی پول، پیش از این بانک جهانی، بانک انکشاف آسیایی، ایالات متحده امریکا و اتحادیه اروپا نیز برای مقابله با کروناویروس به افغانستان کمک کرده اند.

XS
SM
MD
LG