لینک های دسترسی

Breaking News

ادعای 'تهدید و ضرب‌ و شتم یک محصل بانو' در پوهنتون کابل


بصیره اختر، محصل رشته حقوق پوهنتون کابل مدعی است که توسط یک محصل مرد، مورد ضرب و شتم قرار گرفته و تهدید به مرگ شده است.

بانو اختر در صحبت با صدای امریکا گفت که وی در مقابل ساختمان فاکولته زبان و ادبیات چینایی در حال صحبت در موبایل بود که به سرش با مشت، کوبیده شد.

بانو اختر افزود: "من کاملأ بی خبر، مشت وار (کوبیده) شد به سرم و لگدها بود که به من می‌خورد، من افتادم زمین، این بچه (آقا) تیلفونم را گرفت از دستم و به زمین زد و گفت که تو لعنتی همراه کی گپ می‌زنی، تو اینجا هر روز می‌آیی ترویج عیسویت می‌کنی، چادرت را پیش بپوش".

این بانو تأکید کرد که فقط چادرش "کمی عقب رفته بود".

به گفته بانو اختر، وی به پا ایستاد و به آن مرد گفت، حق ندارد که در مورد چگونگی پوشش چادرش، صحبت کند و یا به وی اتهام ببندد؛ اما بصیره افزود که چنین پاسخ دریافت کرد: "من از فاکولته شرعیات استم، شرعیات، همینجا من تو را بکشم کسی چیزی گفته نمی‌تواند".

بانو اختر گفت که محصلان در اطراف شان، جمع شده بودند؛ اما کسی جرائت نمی‌‎کرد که صدایش را بلند کند.

بصیره گفت که نزد پولیس رفت تا شکایت کند؛ اما به گفته خودش "پولیس بسیار سطحی به این موضوع دید و گفت، دختر استی بد است، صدایت را پایان نگه کن، یک گپ بود تیر شد(گذشت) ".

بصیره اختر، مدعی شد که برای شکایت به ریاست پوهنتون کابل نیز رفته؛ اما شکایت‌ش درج نشده و مسوولان گفته اند که به این قضیه رسیدگی نمی‌توانند.

اما رضا فرزام، معاون پوهنتون کابل به صدای امریکا گفت که هنوز در این مورد "عریضۀ رسمی" از سوی فرد مدعی، ثبت نشده است؛ آقای فرزام افزود که در صورت ثبت رسمی شکایت و یا عدم آن، قضیه به صورت جدی پیگیری خواهد شد.

بصیر مجاهد، سخنگوی قومندانی امنیه کابل در صحبت با صدای امریکا، در مورد چگونگی این قضیه گفت:"ادعا بوده، یک محصل گفته بود که گویا کسی مرا تهدید می‌کند، حتی نام و چهره‌ش را نمی‎فهمید، ما هرقدر تعقیب کردیم، کسی آنجا نبود که چنین شده باشد، فقط کدام موضوع خاص و حاد نبوده که عملأ چنین کاری شده باشد".

این در حالیست که شماری از فعالان مدنی، از شام روز پنجشنبه به این‌سو، کمپاینی تحت نام "دادگاه صحرایی در پوهنتون" را در صفحات اجتماعی، به راه انداخته اند.

در این کمپاین از فعالان حقوق زن و فعالان مدنی خواسته شده که این بانوی محصل را تنها نگذارند.

XS
SM
MD
LG