لینک های دسترسی

Breaking News

ناتو برای سربازان افغان دارای معلولیت مرکز فزیوتراپی می‌سازد


ناتو می‌گوید که این مرکز فزیوتراپی در سال ۲۰۱۹ به فعالیت آغاز خواهد کرد
ناتو می‌گوید که این مرکز فزیوتراپی در سال ۲۰۱۹ به فعالیت آغاز خواهد کرد

فرماندهی مأموریت نیروهای حمایت قاطع به رهبری ناتو، برای تداوی سربازان و افراد ملکی که دارای معلولیت استند، مرکز بزرگ تداوی فزیوتراپی را می‌سازد.

این فرماندهی، ناوقت روز جمعه با پخش خبرنامه‌ای، گفته است این مرکز در یک وقت ظرفیت تداوی صد مرد و زن را دارد که ساخت آن ۵۴میلیون دالر امریکایی هزینه برمی‌دارد.

هم‌چنان در ساختمان این مرکز، برای بیست بانوی دانش‌آموز در اکادمی علوم نظامی، مکان بودوباش در نظر گرفته شده است.

بربنیاد خبرنامه‌ای مأموریت حمایت قاطع، پیشنهادات برای ساخت این مرکز، تا پایان سال جاری نهایی می‌شود و ساخت این مرکز تا سال ۲۰۱۹ میلادی تکمیل خواهد شد.

زیمیرین، نماینده ملکی ناتو در افغانستان گفته است، مشترکأ با حکومت وحدت ملی کار خود را برای ایجاد نیروهای امنیتی مؤثر، دوامدار و کارآمد ادامه می‌دهد.

او، ساخت این مرکز را که حکومت افغانستان برای ارائه خدمات به آن نیاز دارد، یکی از نمونه‌های همکاری شرکا و کشورهای عضو ناتو برای افغانستان خوانده است.

جنرال جان نکلسن، فرمانده نیروهای مأموریت حمایت قاطع، در مورد ساخت این مرکز، گفته است این، یکی از مراکز بسیار پیشرفتۀ طبی در افغانستان خواهد بود.

جنرال نکلسن، افزوده است "مرد و زن در اردو و پولیس افغان در خط نخست جنگ با تروریزم استند، این یک جنگ شدید است که آنان تلفاتی را متحمل می‌شوند".

فرمانده نیروهای مأموریت حمایت قاطع، گفته است که این مرکز نه تنها یک مکان خوب را برای تداوی نیروهای امنیتی افغان فراهم می‌سازد؛ بلکه برای دانش‌آموزان نیز یک مرکز خوب تمرین خواهد بود.

مأموریت حمایت قاطع گفته است که کانادا برای ساخت این مرکز ۲۹ میلیون دالر پرداخته است که نسبت به کمک کشورهای دیگر، بیشتر است.

XS
SM
MD
LG