لینک های دسترسی

Breaking News

توقیف خبرنگاران در پاکستان سبب خودسانوری شده است


یک سازمان مدافع حقوق ژورنالستان به خاطر وضعیت رسانه های قبل از انتخابات پارلمانی پاکستان، ابراز نگرانی کرده است.

کمیتۀ حفاظت از خبرنگاران مستقر در نیویارک روز شنبه در یک گزارش تازه گفته است که چگونگی بازداشت و یا حمله بر خبرنگاران منتقد مقامات نظامی اردوی پاکستان را ثبت کرده است.

این گزارش همچنان چگونگی اظهارات سخنگوی اردوی پاکستان را علیه خبرنگاران نیز ثبت کرده است که آنان را به نشر تبلیغات علیه حکومت و اردوی پاکستان متهم کرده و فعالیت های شبکه های تلویزیونی آن کشور را معدود ساخته است.

عالیه افتخار، یک محقق کمیتۀ دفاع از خبرنگاران، گفته است که چندین خبرنگار پاکستانی سکوت قوۀ قضاییۀ پاکستان را، دلیل افزایش دهندۀ فضای ترس و خود سانسوری در آن کشور عنوان کرده اند.

این گزارش حاکسیت که گزارش دهی مبتنی بر واقعیت ها به خاطر معدودیت های که از سوی نظامیان پاکستان بر رسانه ها وضع شده است، از بین رفته است.

در همین حال، زهره یوسف، یک فعال حقوق بشر در پاکستان، گفته است که قوۀ قضاییه در ماه های اخیر از موقفگیری های نظامیان پرقدرت آن کشور در برابر خبرنگاران حمایت کرده است.

حکومت پاکستان در ماه جاری به رسانه های آن کشور از طریق نشر اعلامیه های هشدار داد تا اظهارات آنعده سیاستمداران آن کشور را که به شکلی از اشکال ادارات دولتی به شمول قوۀ قضاییه و نظامیان آن کشور را هدف قرار می دهند، تحت پوشش خبری قرار ندهند.

XS
SM
MD
LG