لینک های دسترسی

Breaking News

پاکستان با چین و عربستان روابط خود را محکم می‌کند


رهبران سیاسی و نظامی پاکستان این هفته، برای استحکام روابط کشورشان با دو کشور مهم و قدرتمند منطقه، سرگرم سفر و دید و وادید هایی اند.

عمران خان، صدر اعظم پاکستان در نخستین سفر خارجی اش در این سمت، به ریاض رفته و گفته است که پاکستان در هر حال در کنار عربستان سعودی خواهد ایستاد.

آقای خان که برای رهانیدن پاکستان از چنگال بحران مالی و جلب کمک مالی سعودی به ریاض سفر کرده است، در مصاحبه با تلویزیون العربیه گفت "عربستان سعودی هنگام نیاز به پاکستان مدد رسانده است".

از سوی دیگر، قمر جاوید باجوه، لوی درستیز اردوی پاکستان برای استحکام بیشتر روابط نظامی کشورش با چین، به بیجینگ سفر کرده است.

ژانگ یوکشیا، معاون کمیسیون مرکزی نظامی چین، پس از دیدار با آقای باجوه گفته است که روابط نظامی بین چین و پاکستان، ستون فقرات روابط بین این دو کشور را تشکیل می دهد.

آقای یوکشیا همچنان گفته است که اردوی دو کشور باید توجه بیشتر بر همکاری های عملی در تمام بخش‌ها داشته باشند و در حفاظت از منافع مشترک یکدیگر همکاری کنند.

مقام‌های پاکستانی در حالی در تلاش تحکیم روابط با چین و عربستان است که در این اواخر روابط پاکستان با ایالات متحدۀ امریکا سرد و عاری از اعتماد شده است.

امریکا تقریباً تمام کمک های نظامی و ملکی خود را به پاکستان یا قطع کرده یا هم به تعلیق در آورده و نیز بر اسلام آباد فشار وارد کرده است تا لانه های دهشت افگنان را در خاک پاکستان محو کند.

اما مقام‌‌های پاکستانی اصرار دارند که بر ضد دهشت افگنان می‌جنگند، اما به گفتۀ آنان ایالات متحده به ناحق "بار ملامت ناکامی خود را در افغانستان" به دوش پاکستان می‌افگند.

XS
SM
MD
LG