لینک های دسترسی

Breaking News

پولیس پاکستان رهبر تحریک تحفظ پشتون‌ها را رها کرد


برخی از اعضای رهبری تحریک تحفظ پشتون‌ها می‌گویند که منظور پشتین رهبر این گروه و چند تن از اعضای آن که صبح امروز چهارم جون (۱۴ جوزا) توسط پولیس پاکستان بازداشت شده بودند، دوباره رها شده اند.

زوهیب پشتین،‌ عضو گروه تحفظ پشتون‌ها که یکجا با آقای پشتین بازداشت شده بود، به صدای امریکا گفت که آنان در ساحهٔ کوهات از سوی پولیس بازداشت شده بودند، اما اکنون رها شده و قرار است در اعتراضات ساحهٔ جانی خیل شهر بنو اشتراک کنند.

او گفت که به آنان از سوی پولیس گفته شده بود که به شهر بنو و کوهات ممنوع الدخول اند.

پیش از آن، محسن داور، عضو پارلمان پاکستان و عضو ارشد تحریک تحفظ پشتون‌ها، بازداشت رهبر و فعالان این تحریک از سوی پولیس پاکستان را "شرم‌آور" خوانده و خواهان رهایی فوری آنان شده بود.

پولیس پاکستان تا اکنون در بارۀ بازداشت رهبر و فعالان تحریب تحفظ پشتون ابراز نظر نکرده است. منظور پشتین یکی از رهبران تحریک تحفظ پشتون‌ است که از چند سال به این‌سو به دفاع از حقوق پشتون‌های پاکستان مبارزه می‌کند.

آقای منظور پشتین پیش از این نیز به اتهام "تحریک مردم در مقابل اردو و حکومت پاکستان" از سوی پولیس بازداشت و پس از مدتی دوباره رها شده بود.

اما رهبران تحریک تحفظ پشتون گفته اند که مبارزات آنان همیشه مسالمت‌آمیز بوده است.

پشتون‌ها حدود ۱۵ درصد جمعیت ۲۲۰ میلیونی پاکستان را تشکیل می‌دهند و برخی از گروهای حامی این اقلیت قومی به شمول تحریک تحفظ پشتون، نیروهای امنیتی پاکستان را به سرکوب و بدرفتاری با پشتون‌ها در این کشور متهم می‌کنند.

XS
SM
MD
LG