لینک های دسترسی

Breaking News

ادامۀ حملات راکتی نظامیان پاکستانی بر کنر


مقام‌های محلی در کنر می‌گویند که نظامیان پاکستانی به راکت پراگنی‌های شان بر نقاط مرزی با افغانستان ادامه داده و تنها روز گذشته، ۲۹ راکت را بر بخش‌های این ولایت پرتاب کرده اند.

غنی مصمم، سخنگوی والی کنر روز دوشنیه ۲۰ جولای (۳۰ سرطان) به صدای امریکا گفت که این راکت‌ها، در چندین روستا در مربوطات ولسوالی شلتن این ولایت اصابت کرده است.

آقای مصمم افزود که در این حملات راکتی به کسی آسیب نرسیده است.

وزارت دفاع ملی افغانستان در واکنش به این حملات گفته است که این کار "تجاوز آشکار" بر تمامیت ارضی افغانستان است.

فواد امان، معاون سخنگوی این وزارت به صدای امریکا گفت: " این کار نظامیان پاکستانی خلاف تمام معیارها و قوانین بین‌المللی است. ما از نظامیان پاکستانی می‌خواهیم که به حملات شان بر خاک افغاسنتان پایان ببخشند."

بر اساس گزارش‌ها، اردوی پاکستان روز چهارشنبه هفته گذشته بخش‌هایی از شهر اسعد آباد و ولسوالی‌های مروره و سرکانوی کنر را هدف حملات راکتی قرار داد که به گفته مقام‌های افغان در این حملات، هشت غیرنظامی کشته و شمار دیگر زخمی شدند.

به دنبال این حملات راکتی اردوی پاکستان، وزارت خارجۀ افغانستان اعلام کرده بود که در پی تلاش‌های دپلوماتیک، راکت پراگنی‌های اردوی این کشور بر خاک افغانستان "به صورت فوری" قطع گردیده است.

این وزارت با نشر اعلامیه‌ای گفته بود که اعتراض و نگرانی شدید خویش را طی تماس با سفیر پاکستان مقیم کابل و مقام‌های وزارت خارجهٔ پاکستان شریک کرده و از "عواقب ناگوار" راکت پراگنی‌ها یادآوری کرده است.

این وزارت همچنان به پاکستان گوشزد کرد که تداوم این گونه حملات بر روابط دو کشور تاثیر منفی برجا خواهد گذاشت.

نظامیان پاکستانی از سه سال به این طرف، به طول ۴۳۰ کیلومتر خط دیورند کار حصار کشی، نصب سیم خاردار و در برخی ساحات دروازه را برای کنترول رفت و آمد آغاز کرده اند.

افغانستان بارها به این اقدام نظامیان پاکستانی مخالفت کرده و آن را جدایی اقوام ساکن دو سوی خط دیورند خوانده است.

XS
SM
MD
LG