لینک های دسترسی

Breaking News

حکومت افغانستان: طالبان در هفتۀ اخیر ۲۵ غیرنظامی را کشته اند


شورای امنیت ملی افغانستان می‌گوید که گروه طالبان در یک هفته گذشته، ۲۵ غیرنظامی را کشته و ۸۹ نفر دیگر را زخمی کرده است.

جاوید فیصل، سخنگوی این شورا ناوقت دیروز پنجشنبه ۲۱ می (اول جوزا) در صفحۀ تویترش نگاشته است که این غیرنظامیان در ۲۰ ولایت مورد هدف طالبان قرار گرفته اند.

به گفته آقای فیصل این غیرنظامیان در نتیجۀ انفجار ماین‌های جاسازی شدۀ طالبان و فیرهای مستقیم جنگجویان این گروه کشته و زخمی شده اند که زنان و کودکان نیز در آن شامل اند.

در این حال، وزارت داخلۀ افغانستان نیز از کشته و زخمی شدن غیرنظامیان در حملات طالبان خبر داده است.

طارق آرین، سخنگوی این وزارت با فرستادن پیامی رسانه‌ها از طالبان خواسته است به خاطر عید فطر دست از "کشتار" برداشته و در این روزها خشونت را کاهش دهند.

آقای آرین گفته است: "جنگ راه ‌حل نیست و باید بدانید که در جنگ شما بیشتر سرکوب می‌شوید."

طالبان تا اکنون در این مورد چیزی نگفته اند.

این در حالی است که پیش از این دفتر هیات معاونت سازمان ملل متحد در افغانستان (یوناما) گفته بود که تنها در ماه اپریل، ۳۸۰ غیرنظامی در اثر درگیری طالبان و نظامیان افغان کشته شده اند.

در گزارش یوناما آمده است که طالبان در این ماه عامل تلفات ۲۰۸ غیرنظامی و نظامیان دولت افغانستان عامل تلفات ۱۷۲ تن بوده اند.

اما حکومت افغانستان گفته است که گروه طالبان از ۲۹ فبروری تا ۱۸ ماه می، بیش از ۳۸۰۰ حمله را انجام داده که در آن ۴۲۰ غیرنظامی جان باخته و ۹۰۶ نفر دیگر زخمی شده اند.

ملل متحد گفته است که تلفات ناشی از حملات طالبان در مقایسه با اپریل ۲۰۱۹ و مارچ ۲۰۲۰ میلادی، ۲۵ درصد و تلفات ناشی از حملات نظامیان افغان ۳۷ درصد افزایش یافته است.

XS
SM
MD
LG