لینک های دسترسی

Breaking News

ادامۀ درگیری‌ها در ارغنداب و واردشدن تلفات سنگین بر طالبان


وزارت دفاع ملی افغانستان می‌گوید که بسیاری از حملات طالبان در ولسوالی ارغنداب ولایت قندهار توسط نیروهای امنیتی افغان دفع شده و در این درگیری‌ها، تلفات سنگین بر این گروه وارد شده است.

این وزارت روز دوشنبه دوم اکتوبر (۱۲ عقرب) در خبرنامه‌ای گفته است که در تازه‌ترین درگیری‌ها، ۸۱ جنگجوی طالبان در این ولسوالی کشته و ۳۷ تن دیگر آنان زخمی شده اند.

در اعلامیه آمده است که این درگیری‌ها شب گذشته در مناطق، "تابین، چهارغلبه، ده‌سبز و شاه‌آغا دوراهی" ولسوالی ارغنداب ولایت قندهار صورت گرفته اند.

این وزارت همچنان گفت که تمامی حملات طالبان در این ولسوالی دفع شده و نیروهای امنیتی افغان بسیاری ساحات را از طالبان پس گرفته اند.

در این حال، مقام‌های محلی ولایت قندهار می‌گویند که روز گذشته قطعات ویژه امنیت ملی و قوای هوایی افغان عملیات زمینی و هوایی را در ولسوالی ارغنداب راه اندازی کرده اند که در اثر آن، ۱۲۹ جنگجوی طالبان کشته شده اند.

ریاست امنیت ملی قندهار با نشر خبرنامه‌ای گفته است که این عملیات‌ در نه روستای ارغنداب راه اندازی شده است.

جمال بارکزی، سخنگوی پولیس این ولایت به صدای امریکا گفت که عملیات نظامیان افغان در بخش‌های ولسوالی ارغنداب برای از بین بردن طالبان جریان دارد.

آقای بارکزی افزود که در این عملیات‌ بسیاری از بخش‌های ولسوالی ارغنداب از وجود جنگجویان طالبان پاکسازی شده است.

مقام‌ها در این ولایت گفته اند که همزمان با درگیری‌ها در ولسوالی ارغنداب، جنگ شدید میان نیروهای امنیتی افغان و طالبان در ولسوالی‌های ژری و میوند ولایت قندهار نیز ادامه دارد.

طالبان تا اکنون در این باره چیزی نگفته اند.

XS
SM
MD
LG